Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

par Karel Vojíř,
Nombre de réponses : 4

1) Jako nejrozsáhlejší složku hodnocení vnímám přímé reakce na řešení zadaných úloh (otázek) studentů ve výuce. Má osobnostní větší uzavřenost je u některých studentů blok ve vzájemném porozumění a vede k chybné atribuci. Chtěl bych proto zapracovat na zprostředkování důvodu hodnocení a jeho konkrétnímu smyslu.

2) Bojuji s hodnocením skupinové práce studentů. I vzhledem k organizačním skutečnostem se mnou poskytované hodnocení vztahuje k celé skupině a výsledku její činnosti. Chtěl bych zapracovat na větší individualizaci a hodnocení procesní složky práce.

En réponse à Karel Vojíř

Re: Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

par Pavla Gajdošíková,

Jak myslíte, že by se mohlo zlepšit: Má osobnostní větší uzavřenost je u některých studentů blok.

Máte nějakou představu, jak s tímto pracovat?

En réponse à Karel Vojíř

Re: Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

par Lenka Pavlasová,

Karle, introvertnější učitel si postupně musí najít způsoby, jak se studenty komunikovat. Pokud je student upovídaný, zpravidla se případné problémy vyjasní, protože student nedá jinak a učitel musí reagovat. Pokud se sejdou dva introverti (U a Ž), je to obtížnější. Doporučuji vám dát si vzájemnou komunikaci jako úkol, který budete ve výuce plnit vy. Postupně se to pro vás stane přirozené.

Hodnocení skupinové práce - s tím si také nevím úplně rady, i když učím řadu let. Tady by se asi hodil nějaký seminář s odborníkem zaměřeným na VŠ výuku s konkrétními příklady.

En réponse à Lenka Pavlasová

Re: Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

par Veronika Laufková,

Souhlasím s Lenkou a pokusíme se pozvat na jeden z našich seminářů odborníka, který by se tématem kooperativní výuku i jejím hodnocením zabýval. Děkujeme za podněty, i pro nás je to důležité a aktuální téma!

En réponse à Veronika Laufková

Re: Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

par Eva Marádová,

Hodnocení skupinové práce je náročné na přípravu a liší se samozřejmě od povahy zadaných úkolů. Také bych ráda konfrontovala své zkušenosti s odborníky, kteří mají zkušenost s hodnocením výsledků kooperativní činnosti skupiny za současné implementace postupů/metod, které umožní individuální hodnocení studentů. A dají se zvládnout.