Hodnocení NBPTS-Slabochová

Re: Hodnocení NBPTS-Slabochová

autor Kateřina Janečková -
Počet odpovědí: 0

Vybrala jsem si reakci této kolegyně, protože vím, že je to učitelka tělem a duší a vypracovala se svou pílí a nasazením tam, kde je.

Mám podobné nastavení jako ona, jsem srdcařka, a pro své povolání i mé žáky udělám mnohé, včetně vysokoškolského studia.

Mám ale obavy a praxe mi to potvrzuje, že při rozvolněnosti učitelské profese ,absence kontroly či hodnocení výsledků či kvality práce,

může a dochází k různým selháním. Pro začínající učitele může být absence srovnání práce či sdílení zkušeností při výuce či zvládání obyčejných potížích při chodu třídy či ve vrstevnické skupině třídy fatální, zkušení a dobří učitelé mohou být demotivováni, že jejich stabilní a dobrý výkon nemá vliv na ocenění finanční ani získání třeba jen prestiže od kolegů či veřejnosti.

Myslím si, na rozdíl od kolegyně, že samotné certifikování může i toho konkrétního učitele posunout, už v tom,že je nucen o své profesi, metodách , organizaci výuky zase přemýšlet po letech jinak, vzdělávat se ,používat nové technologie, což je zase přínosem jak pro něj ,tak i pro jeho žáky.

Koneckonců i pro nás, studenty tohoto oboru, nám všechny předměty, včetně tohoto, dávají možnost vnímat naše povolání zase jinak ,v širším kontextu, což je také cesta sebepoznání a autoevaluace.