Které výsledky mě nejvíce zaujaly:
-
Potřeby vzdělávání v okruhu témat týkajících se výuky pro různorodost – kariérní poradenství pro žáky: Zde mě nejvíce udivilo, že učitelé ZŠ i G nepociťují oproti světovému průměru tak výraznou potřebu sebevzdělávání. A to zejména proto, že se dle mého mínění jedná o nesmírně důležitou oblast. Každý učitel by se měl alespoň základně v této problematice pohybovat a být schopen svým žákům poradit. Chybné rozhodování může v této oblasti přinést mnoho negativních důsledků.
-
Potřeby vzdělávání v okruhu témat týkajících se výuky pro různorodost – výuka žáků se SVP: Vzhledem k tomu, že sám mám zkušenost s prací s lidmi s postižením a také proto, že do českého školství začíná vstupovat fenomén inkluze, zaujalo mě, že čtvrtina učitelů na ZŠ a téměř polovina na G nepociťuje potřebu vzdělávat se v této oblasti. Potřeby učitelů v zahraničí jsou ve srovnání s potřebami zdejších učitelů výrazně vyšší, což dle mého úsudku souvisí mj. též s jakousi "kulturní vyspělostí", která je v prostředí západní Evropy vyšší.
-
Hodnocení míry pozitivního účinku vzdělávání v okruhu témat týkajících se vyučovaného předmětu a didaktiky: Zde se červená čísla prakticky téměř nevyskytovala. Příčinou je pravděpodobně skutečnost, že tyto oblasti souvisí s bezprostřední výukou a tak je učitelé považují za důležité.