Talis:Šetření pedagogického vedení vykonávané řediteli českých základních škol

Re: Talis:Šetření pedagogického vedení vykonávané řediteli českých základních škol

autor Jitka Bejšovcová -
Počet odpovědí: 0

Výsledky šetření pedagogického vedení vykonávaného řediteli ve mně podpořily přesvědčení, že práce ředitelů je příliš omezována administrativní činností. Neustálé změny v podmínkách je zahlcují informacemi, které musejí uvádět do chodu školy a nemají pak možnost dostatečně se věnovat profesionálnímu rozvoji svych učitelů. Ze své zkušenosti vím, že pakliže si učitel najde kurz nebo školení, je mu vzdělávání umožněno. Počet získaných osvědčení z absolvovaných kurzů pak nemá na ohodnocení učitele téměř žádný vliv z důvodu nedostatku financí. Učitelé pak mají poměrně malou motivaci k sebevzdělávání. Přes tato fakta považuji sebevzdělávání za velmi důležitou součást profese. Rychle se rozvíjející společnost klade na učitele velké nároky v přizpůsobování se. Pakliže se nezmění nároky na ředitele a vedení škol, bude nutné aby učitelé samostaně vyhledávali možnosti sebevzdělávání. Ideální by bylo, kdyby na zpracovávání administrativy byl samostatný zaměstnanec.