Becker

Becker

by Veronika Pešková -
Number of replies: 3

Luke, N., Clark, S., & Zulu, E. M. (2011). The Relationship History Calendar: Improving the Scope and Quality of Data on Youth Sexual Behavior. Demography, 48(3), 1151-1176. https://doi.org/10.1007/s13524-011-0051-2

 

Tématem uvedeného článku je sexuální chování, které je poměrně komplikované zkoumat především kvůli desirability bias, který může do značné míry ovlivnit výsledky (např. představa, že muži spíše přehánějí, ženy spíše říkají méně). Výzkumníci si toto uvědomují, jelikož se jedná o velmi intimní téma, o kterém se špatně mluví. Autoři se proto pokusili výsledky zlepšit a vytvořili tak techniku podrobného kalendáře sexuálního chování a to porovnali s klasickou technikou dotazování (kolikrát za minulý rok jste měli sex vs. vzpomenete si na přesné dny a zaškrtuní do kalendáře). Díky tomu se jim podařilo dostat kvalitnější data a lepší představu o sexuálním chování respondentů.

In reply to Veronika Pešková

Re: Becker

by Martina Novopacká -

Leahey, Erin. "Transmitting tricks of the trade: Advisors and the development of research knowledge." Teaching Sociology 34.2 (2006): 93-110.

 

Tato studie se zaměřuje na způsoby, jakými si PhD studenti sociálních věd osvojují výzkumnou praxi, jak se učí ins a outs své disciplíny.  Jelikož se studenti často nemohou spoléhat pouze na formální zdroje znalostí (učebnice, články), neformální způsoby předávání praxe mohou být pro tyto studenty stěžejní. Cílem této studie je otestovat do jaké míry poradci ovlivňují vývoj výzkumných praktik PhD studentů, jejich praxi a přesvědčení, a to ve dvou rovinách-v kvalitativní praxi (rozbor textů) a kvantitativní praxi (např. testování statistické významnosti). 

In reply to Veronika Pešková

Re: Becker

by Jan Marek -

HIBBETT, Ryan. What Is Indie Rock?. Popular Music and Society. 2005, vol. 28, issue 1, s. 55-77. DOI: 10.1080/0300776042000300972. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0300776042000300972

Ryan Hibett ve snaze zkoumat pole konkrétní nezávislé hudební produkce nejen jako žánr ale i metodu sociální diferenciace a marketigový nástroj, upouští od snahy definovat pojem "indie" na základě přímo pozorovatelných znaků. Místo toho nastiňuje paraelu mezi zkoumaným žánrem a Bourdieho klasickým pojetím kulturního kapitálu a na zkoumané pole sampluje pro něj klíčovou diferenci masové a omezené kulturní pozice, z čehož plyne nový pohled na věc a nové možnosti zkoumání.