Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách
In reply to Vendula Miňovská
Re: Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách
by Michaela Navrátilová -
Milá Vendy,
moc oceňuji tvoje zpracování – text působí přehledně, výstižně a zároveň reflektuje podstatné myšlenky článku. Zejména se mi líbilo, jak jsi jasně popsala výzkumný cíl i přínos zaměření na žákovskou perspektivu – to je opravdu důležité a ve výzkumech často opomíjené.
Zaujalo mě také, jak jsi vyzdvihla význam vztahu mezi učitelem a žákem, protože právě tohle je v takto diferencované výuce klíčové. Navíc jsi dobře postihla přínos kvalitativního výzkumu v tom, že zachycuje nuance žákovských zkušeností.
Díky, že jsem si mohla tvoji práci přečíst – bylo to inspirativní!
moc oceňuji tvoje zpracování – text působí přehledně, výstižně a zároveň reflektuje podstatné myšlenky článku. Zejména se mi líbilo, jak jsi jasně popsala výzkumný cíl i přínos zaměření na žákovskou perspektivu – to je opravdu důležité a ve výzkumech často opomíjené.
Zaujalo mě také, jak jsi vyzdvihla význam vztahu mezi učitelem a žákem, protože právě tohle je v takto diferencované výuce klíčové. Navíc jsi dobře postihla přínos kvalitativního výzkumu v tom, že zachycuje nuance žákovských zkušeností.
Díky, že jsem si mohla tvoji práci přečíst – bylo to inspirativní!
Hezký den,
Vaše práce je srozumitelná, odpovědi spíše relevantní.
Citace vypadá na první pohled v pořádku - má správný tvar, ale špatné informace. Autor není Roman Švaříček, neodpovídá číslování stran.
- Uvádíte: "Výzkum odhalil, že žáci mají různé názory na výuku ve výkonových skupinách. Někteří vnímají tento způsob výuky jako motivující, jiní jako stresující." Kde se v textu uvádí, že je to pro žáky stresující? V textu se navíc objevuje, cituji: "Žáci z obou skupin jsou spokojenější ve výuce v homogenním seskupení" - Není to v rozporu s Vaší odpovědí?
- "Silnou stránkou výzkumu je zaměření na žákovskou perspektivu, která je často opomíjena." - To je velmi silné tvrzení, případně by bylo třeba doplnit, o co se opíráte. Píše se to někde? Pedagogický výzkum často myslí na žákovskou perspektivu. Pokud by to bylo např. výzkum vnímání výkonových skupin, to ano, ale takto říkáte, že výzkum obecně.
- "Jedním z možných slabších míst je omezený počet respondentů, což může ovlivnit generalizovatelnost výsledků." Je to ale něco, o co se kvalitativní výzkum pokouší? Nelze to uvést jako slabou stránku, když je to v rozporu s tímto přístupem.
Pokud používáte nějaký nástroj umělé inteligence (poukazuje na to už jen ta citace), je potřeba použití citovat a poté zkontrolovat a upravit, AI nástroje nám často posunou význam, ačkoli to na první pohled "zní" dobře.
ZV pro jinou práci je v pořádku.
Celkem 3 body.
Zdravím,
AD
Vaše práce je srozumitelná, odpovědi spíše relevantní.
Citace vypadá na první pohled v pořádku - má správný tvar, ale špatné informace. Autor není Roman Švaříček, neodpovídá číslování stran.
- Uvádíte: "Výzkum odhalil, že žáci mají různé názory na výuku ve výkonových skupinách. Někteří vnímají tento způsob výuky jako motivující, jiní jako stresující." Kde se v textu uvádí, že je to pro žáky stresující? V textu se navíc objevuje, cituji: "Žáci z obou skupin jsou spokojenější ve výuce v homogenním seskupení" - Není to v rozporu s Vaší odpovědí?
- "Silnou stránkou výzkumu je zaměření na žákovskou perspektivu, která je často opomíjena." - To je velmi silné tvrzení, případně by bylo třeba doplnit, o co se opíráte. Píše se to někde? Pedagogický výzkum často myslí na žákovskou perspektivu. Pokud by to bylo např. výzkum vnímání výkonových skupin, to ano, ale takto říkáte, že výzkum obecně.
- "Jedním z možných slabších míst je omezený počet respondentů, což může ovlivnit generalizovatelnost výsledků." Je to ale něco, o co se kvalitativní výzkum pokouší? Nelze to uvést jako slabou stránku, když je to v rozporu s tímto přístupem.
Pokud používáte nějaký nástroj umělé inteligence (poukazuje na to už jen ta citace), je potřeba použití citovat a poté zkontrolovat a upravit, AI nástroje nám často posunou význam, ačkoli to na první pohled "zní" dobře.
ZV pro jinou práci je v pořádku.
Celkem 3 body.
Zdravím,
AD