Žákovo pojetí nekonečna v kontextu jednoduché geometrické konstrukce.

Žákovo pojetí nekonečna v kontextu jednoduché geometrické konstrukce.

autor Michaela Schůtová -
Počet odpovědí: 4

Článek o výzkumu na téma: Pojetí nekonečna u studentů v kontextu jednoduché geometrické konstrukce

V odpovědi na Michaela Schůtová

Re: Žákovo pojetí nekonečna v kontextu jednoduché geometrické konstrukce.

autor Martina Koppová -
Michaelo,
Tvoje rešerše je přehledná, ale po přečtení odkazovaného článku k ní mám několik poznámek:
1. o odborný text se jedná, jen není o odborného časopisu, ale z konference (což snad nevadí)
2. je ale starší než 10 let (je z roku 2007)
3. rešerše má méně než 2500 slov
4. otázky ze zadání sice zodpovídá, ale článek jsem si přečetla a měla jsem pocit, že to, co je popsáno v rešerši, z článků často nevychází (rozeberu níže)
5. nejsem si zcela jista úplností citace, pokud jde o příspěvek z konference, myslím, že by tam mělo být i místo konání konference NEBO pokud jde o sborník z konference, tak citace vypadá ještě jinak (ale vlastně sama nevím, který případ je tento a ráda se to sama dozvím)
6. text je srozumitelný

Teď k těm obsahovým nejasnostem:
- v překladu názvu je žákovo pojetí - to naznačuje, že se výzkum věnoval tomu, jak si nekonečno představují děti, nicméně studie zkoumala studenty učitelství - což je pak dál v rešerši už konzistentně uváděno
- ve výzkumné otázce a cíli je popsáno, že studenti řešili úlohu zahrnující opakovaný geometrický proces, v metodách sběru je v rešerši o přídávání geometrických prvků. O opakovaném geometrickém procesu ani přidávání geometrických prvků se ale ve studii nikde nepíše. Studenti měli popisovat, jaká je jejich definice přímky.
- v rešerší je řečeno, že studie byla provedena na 20 studentech učitelství, takový údaj se tam ale nevyskytuje. Šlo o opakovanou studii, v roce 1992 zahnovala 72 studentů, v roce 2002 zahrnovala 102 studentů (a 18 zahraničních postgraduálních studentů kvůli překladu do angličtiny)
V odpovědi na Martina Koppová

Re: Žákovo pojetí nekonečna v kontextu jednoduché geometrické konstrukce.

autor Michaela Schůtová -
Martino,
děkuji ti za obsáhlou zpětnou vazbu. Upravila jsem rozsah a upravila nedostatky. Jinak opravdu jde o konferenční příspěvek, který byl přednesen na pátém kongresu Evropské společnosti pro výzkum v matematickém vzdělávání (CERME 5), konaném v Larnace na Kypru. Co se týká stáří článku - jsem si vědoma, že je starší 10 let, avšak jsem nenašla novější článek, který by se tématem přibližoval tématu mé DP. 
V odpovědi na Michaela Schůtová

Re: Žákovo pojetí nekonečna v kontextu jednoduché geometrické konstrukce.

autor Vendula Miňovská -
Milá Míšo,
tvoje práce přehledně a výstižně shrnuje výzkumnou otázku i cíl studie. Oceňuji přesné popsání metod i jasné vymezení vzorku respondentů. Závěry výzkumu jsou interpretovány srozumitelně, včetně rozdílů v chápání pojmu nekonečno. Rešerše působí odborně a dobře strukturovaně. Oceňuji zmínku o rozdílech mezi domácími a zahraničními studenty, což dodává rešerši širší kontext.
V odpovědi na Michaela Schůtová

Re: Žákovo pojetí nekonečna v kontextu jednoduché geometrické konstrukce.

autor Jana Stará -
3 body. Článek nesplňuje kritérium stáří a není z odborného časopisu. Nedošlo k opravě, ač na to kolegyně upotzorňovaly.