Odkud a kam směřuje venkovní výuka? Historie, současnost a trendy ve venkovní výuce v kontextu vzdělávacích teorií
Ahoj Míšo,
četla jsem tvou rešerši na článek Odkud a kam směřuje venkovní výuka a musím říct, že je moc pěkně zpracovaná. Článek působí srozumitelně a přehledně – jsou tam jasně uvedené cíle, hlavní výzkumná otázka včetně dalších podotázek i použité metody. Oceňuju, že zmiňuješ i historický kontext a že informace o výhodách venkovní výuky jsou propojeny s pedagogickými teoriemi a otevřenými přístupy, třeba konstruktivismem nebo badatelsky orientovaným přístupem. Líbí se mi i tvé vlastní postřehy a zkušenosti z praxe. Souhlasím s tebou, že by bylo vhodné provést další empirické výzkumy, které by společně s analýzou dokumentů a původním šetřením doplnili celkový pohled na venkovní výuku.
Hanka
četla jsem tvou rešerši na článek Odkud a kam směřuje venkovní výuka a musím říct, že je moc pěkně zpracovaná. Článek působí srozumitelně a přehledně – jsou tam jasně uvedené cíle, hlavní výzkumná otázka včetně dalších podotázek i použité metody. Oceňuju, že zmiňuješ i historický kontext a že informace o výhodách venkovní výuky jsou propojeny s pedagogickými teoriemi a otevřenými přístupy, třeba konstruktivismem nebo badatelsky orientovaným přístupem. Líbí se mi i tvé vlastní postřehy a zkušenosti z praxe. Souhlasím s tebou, že by bylo vhodné provést další empirické výzkumy, které by společně s analýzou dokumentů a původním šetřením doplnili celkový pohled na venkovní výuku.
Hanka
Milá Míšo,
tvá rešerše je dobře zpracovaná a srozumitelná. Oceňuji, že jsi jasně popsala cíle výzkumu i hlavní otázku, což dává čtenáři dobrý přehled o zaměření článku. Dobře jsi vystihla také použité metody, především zaměření na analýzu metodických příruček, a zmínila jsi i omezení spojené s absencí vlastního empirického výzkumu. Hlavní nálezy jsi popsala přehledně a poutavě – zvláště zmínka o historickém vývoji venkovní výuky i propojení s moderními pedagogickými teoriemi dodává textu zajímavý kontext. Celkově je ale rešerše velmi povedená.
Radka
tvá rešerše je dobře zpracovaná a srozumitelná. Oceňuji, že jsi jasně popsala cíle výzkumu i hlavní otázku, což dává čtenáři dobrý přehled o zaměření článku. Dobře jsi vystihla také použité metody, především zaměření na analýzu metodických příruček, a zmínila jsi i omezení spojené s absencí vlastního empirického výzkumu. Hlavní nálezy jsi popsala přehledně a poutavě – zvláště zmínka o historickém vývoji venkovní výuky i propojení s moderními pedagogickými teoriemi dodává textu zajímavý kontext. Celkově je ale rešerše velmi povedená.
Radka
Milá Míšo. Tvé shrnutí článku je velmi povedené a přehledné. Jasně jsi vystihla hlavní cíle, výzkumnou otázku i použité metody. Oceňuji, že jsi podrobně popsala hlavní nálezy, jako je rozšiřování venkovní výuky, historické souvislosti i aktuální využití školních zahrad. Dobře jsi také zmínila konkrétní předměty, ve kterých se venkovní výuka uplatňuje, a přidala vlastní zkušenost z praxe, což textu dodává osobní rozměr.
Velmi se mi líbí, že jsi neopomněla ani teoretické zakotvení článku – například zmínky o otevřené pedagogice, konstruktivismu či modelu E-U-R. Přehledně jsi popsala i roli učitele a důležitost bezpečného klimatu při venkovní výuce. Kritické zhodnocení článku, zejména upozornění na absenci vlastního empirického výzkumu, je také na místě a ukazuje na tvůj analytický přístup.
Lenka
Velmi se mi líbí, že jsi neopomněla ani teoretické zakotvení článku – například zmínky o otevřené pedagogice, konstruktivismu či modelu E-U-R. Přehledně jsi popsala i roli učitele a důležitost bezpečného klimatu při venkovní výuce. Kritické zhodnocení článku, zejména upozornění na absenci vlastního empirického výzkumu, je také na místě a ukazuje na tvůj analytický přístup.
Lenka
Míšo,
moc se mi líbí, že sis vybrala aktuální odborný článek, který přesně odpovídá zadání – je mladší než 10 let a pochází z kvalitního časopisu. Rešerše má ideální rozsah a hezky odpovídá na všechny části osnovy, od výzkumné otázky po hlavní zjištění. Oceňuji, že jsi správně uvedla citaci zdroje a text se čte velmi plynule. Je vidět, že jsi tomu věnovala péči a rozumíš tématu. Dobrá práce.
Kája
moc se mi líbí, že sis vybrala aktuální odborný článek, který přesně odpovídá zadání – je mladší než 10 let a pochází z kvalitního časopisu. Rešerše má ideální rozsah a hezky odpovídá na všechny části osnovy, od výzkumné otázky po hlavní zjištění. Oceňuji, že jsi správně uvedla citaci zdroje a text se čte velmi plynule. Je vidět, že jsi tomu věnovala péči a rozumíš tématu. Dobrá práce.
Kája
Každá studie obsahuje stav aktuálního poznání, tam autoři čerpají z výsledků jiných výzkumů. K tomu ovšem úkol nesměřoval. Směřoval k analýze výzkumného designu člábnku referujícího o výzkumu. Vámi vybraný článe je pro citování v DP naprosto relevantní, ale není relevantní pro zpracování tohoto úkolu. Nemá vlastní metodologický design.
Strhávám 1 bod, celkově tedy 4 body.
Strhávám 1 bod, celkově tedy 4 body.