Od údajů o docházce k podpoře studentů_L.Chvojková
V odpovědi na Lucie Chvojková
Re: Od údajů o docházce k podpoře studentů_L.Chvojková
autor Lucie Motošická -
Milá Lucie,
zaujala mě tvá rešerše na zvolený odborný článek o sběru dat ohledně školní absence a docházce žák. To, že bylo zjištěno, že se výzkum a jeho výsledky liší v rámci evropských zemí mě něpřekvapuje, spíše by mě zajímalo, jak jsme na tom v ČR. Nedávno, v rámci jedné pracovní porady, jsme s kolegy zrovna na téma školní absence a důvodů pro tyto absence narazili. Jsou kolegové, kteří se tím zabývají detailněji a pak kolegové, pro které důvody absence nehrají významnou roli. Nicméně tento údaj zaznamenáváme do školního systému. Každopádně by mě určitě více zajímalo, jaká podpora by ze zjištěného vyzkumu plynulo pro žáky, kteří jsou například ohroženi vysokou školní absencí z důvodu sociální zanedbanosti, například z důvodu zanedbání péče ze strany rodičů. Děkuji za zajímavý výběr článku. Pěkný semestr, Lucie Motoš.
zaujala mě tvá rešerše na zvolený odborný článek o sběru dat ohledně školní absence a docházce žák. To, že bylo zjištěno, že se výzkum a jeho výsledky liší v rámci evropských zemí mě něpřekvapuje, spíše by mě zajímalo, jak jsme na tom v ČR. Nedávno, v rámci jedné pracovní porady, jsme s kolegy zrovna na téma školní absence a důvodů pro tyto absence narazili. Jsou kolegové, kteří se tím zabývají detailněji a pak kolegové, pro které důvody absence nehrají významnou roli. Nicméně tento údaj zaznamenáváme do školního systému. Každopádně by mě určitě více zajímalo, jaká podpora by ze zjištěného vyzkumu plynulo pro žáky, kteří jsou například ohroženi vysokou školní absencí z důvodu sociální zanedbanosti, například z důvodu zanedbání péče ze strany rodičů. Děkuji za zajímavý výběr článku. Pěkný semestr, Lucie Motoš.
V odpovědi na Lucie Motošická
Re: Od údajů o docházce k podpoře studentů_L.Chvojková
autor Lucie Chvojková -
Ahoj Lucko,
děkuji za tvůj komentář. Je velká škoda, že údaje o docházce nejsou v ČR sledovány a shromažďovány na celorepublikové úrovni tak jako v jiných zemích. Respektive, v této oblasti jsem nikde nenašla nic skutečně použitelného. Druhá, pro mě osobně smutná věc je, že se absence v ČR příliš neřeší. Ředitelé často schvalují pobyty na horách či u moře i mimo školní prázdniny, pozdní příchody se často neevidují a pokud dítě nechce do školy, rodiče ho mnohdy bezdůvodně omluví - čímž se dostávám k dalšímu tématu skrytého záškoláctví. Jako kantoři, školy i stát v tomto nejsme jednotní a nevěnujeme tomu dostatečnou pozornost, což podle mého názoru není správný směr.
děkuji za tvůj komentář. Je velká škoda, že údaje o docházce nejsou v ČR sledovány a shromažďovány na celorepublikové úrovni tak jako v jiných zemích. Respektive, v této oblasti jsem nikde nenašla nic skutečně použitelného. Druhá, pro mě osobně smutná věc je, že se absence v ČR příliš neřeší. Ředitelé často schvalují pobyty na horách či u moře i mimo školní prázdniny, pozdní příchody se často neevidují a pokud dítě nechce do školy, rodiče ho mnohdy bezdůvodně omluví - čímž se dostávám k dalšímu tématu skrytého záškoláctví. Jako kantoři, školy i stát v tomto nejsme jednotní a nevěnujeme tomu dostatečnou pozornost, což podle mého názoru není správný směr.
V odpovědi na Lucie Chvojková
Re: Od údajů o docházce k podpoře studentů_L.Chvojková
autor Monika Kytýrová -
Milá Lucko, oceňuji, že jsi sáhla po cizojazyčném článku, který jsi správně ocitovala i splnila kritéria pro splnění úkolu. Co považuji za důležité, pokud používáme zkratky je to, že je v textu nebo na konci vysvětlíš, což jsi udělala. Stejně jako Lucku Motošickou by bylo zajímavé vyhledat tyto výzkumy pro Českou republiku. Děkuji i proto Lucce, která vyzdvihla svůj pohled na toto téma.
V odpovědi na Lucie Chvojková
Re: Od údajů o docházce k podpoře studentů_L.Chvojková
autor Jana Stará -