NÚ k tématu 4: metakognice
1) Přečtěte si přiložený článek u tématu metakognice a odpovězte na následující otázky:
ÚVOD A 1. KAPITOLA (Cíl: porozumění pojmu metakognice, jeho vývoji a jednotlivým složkám; schopnost aplikace Flavellova modelu na vlastní materiál; porozumění pojmu kognitivní regulace)
Jaký je vztah mezi metakognicí a metapamětí?
Jak Flavell definuje metakognici?
Jak rozumíte rozdílu mezi deklarativní a procedurální složkou metakognice?
Jaké složky má metakognice podle novějších teorií?
Jak po přečtení 1. kapitoly rozumíte pojmu kognitivní regulace a pojmům k ní příbuzným?
KAPITOLA 2 (Cíl: zařazení konceptu metakognice do širších souvislostí)
Na základě informací z textu navrhněte mind maps zaměřené na vztahy metkognice a dalších příbuzných konceptů (jako je autoregulace, sebereflexe a self efficacy)
KAPITOLA 3 (Cíl: porozumět vztahu metakognice a školního učení a způsobům jak lze metakognici rozvíjet a jak ji měřit)
Proč je metakognice důležitá ve vztahu k učení?
Co znamená WWW and H?
Jakými způsoby lze metakognici rozvíjet?
2) Napište reflexi (cca půl strany) tréninku pomocí ZOO Memory Campaign