Přejít k hlavnímu obsahu
DL 1
  • Titulní stránka
  • Podpora uživatelů
    Moodleoffice Moodle tutoriál Podpora uživatelů Návody GDPR
  • Další
Čeština ‎(cs)‎
Čeština ‎(cs)‎ Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Français ‎(fr)‎ Русский ‎(ru)‎
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta.
Přihlášení
DL 1
Titulní stránka Podpora uživatelů Sbalit Rozbalit
Moodleoffice Moodle tutoriál Podpora uživatelů Návody GDPR
Rozbalit vše Sbalit vše
  1. Cvičení z Programování II pro pokročilé
  2. Cvičení #6
  3. Oříšková čokoláda

Oříšková čokoláda

Požadavky na absolvování
Otevřené: pátek, 27. března 2020, 09.11
Termín: středa, 8. dubna 2020, 23.59

Alice a Bob si dali na chvíli pauzu od kryptografie a rozhodli se, že si zahrají hru. Mají oříškovou čokoládu o M×N dílcích, přičemž v každém dílku je nějaký nezáporný počet oříšků. Alice a Bob se střídají v tazích. Ten, kdo je zrovna na tahu, si vybere jednu ze dvou možností:

  • ulomí nejpravější sloupec a sní ho
  • ulomí nejspodnější řádek a sní ho

(Oba se na čokoládu dívají ze stejné strany a během hry ji neotáčejí)

Mezi kryptografy panuje pověra, že lichá čísla nosí smůlu (možná proto, že narozdíl od sudých u nich člověk na první pohled nerozezná složené číslo od prvočísla). Proto ten, kdo v nějakém tahu sní lichý počet oříšků, prohrál. Prohrál taky ten, na koho už žádná čokoláda nezbyla.

Jako první je na tahu Alice. Znáte-li M, N a počty oříšků v jednotlivých dílkách, rozhodněte, kdo vyhraje, za předpokladu, že oba hráči hrají optimálně.

◄ Řezání trámů
Diskuse k úlohám ►
Kontaktujte podporu stránek
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta. (Přihlášení)
Stáhněte si mobilní aplikaci
Používá Moodle