Otázky k článku Determinants of acquisition order in whquestions: re-evaluating the role of caregiver speech
Prosím Vás, abyste si přečetli části Methods a Results v přiloženém článku Rowland et al. z roku 2003 a stručně odpověděli na následující otázky, výsledky (s případnými Vašimi otázkami) potom odevzdali do Moodlu do neděle 23. 2. do 23:00.
OTÁZKY
1) Jak a proč bylo zajištěno, aby se nelišila frekvence použití wh-slov v řeči jednotlivých matek orientované na konkrétní děti v průběhu sledovaného jazykového vývoje dítěte ani interindividuálně mezi dětmi? (viz část „Methods“)
2) Jaký nastal problém v průběhu analýzy souvislosti mezi komplexností verb v wh-otázkách a pořadím osvojování wh-words dětmi během replikace studie Bloom et al. (1982)? Jak byl vyřešen? Byly potvrzeny výsledky replikovaného výzkumu?
3) Na základě tabulek č. 5, 6 a 7 popište, jaké proměnné se ukázaly jako signifikantní pro pořadí osvojování wh-words dětmi.
4) Jaký problém vidí autoři ve výsledcích souvislosti mezi frekvencí wh-words v řeči orientované na dítě a v pořadí osvojování wh-words dětmi? Jak jej řeší? (viz část "Child frequency of use")
- 19. února 2020, 02.41