Přejít k hlavnímu obsahu
DL 1
  • Titulní stránka
  • Kalendář
  • Podpora uživatelů
    Moodleoffice Moodle tutoriál Podpora uživatelů Návody GDPR
  • Další
Čeština ‎(cs)‎
Čeština ‎(cs)‎ Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Français ‎(fr)‎ Русский ‎(ru)‎
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta.
Přihlášení
DL 1
Titulní stránka Kalendář Podpora uživatelů Sbalit Rozbalit
Moodleoffice Moodle tutoriál Podpora uživatelů Návody GDPR
Rozbalit vše Sbalit vše
  1. Výzkum v oboru osvojování a vyučování prvního jazyka
  2. 5. května - 11. května
  3. Klem, M., Melby‐Lervåg, M., Hagtvet, B., Lyster, S. A. H., Gustafsson, J. E., & Hulme, C. (2015). Sentence repetition is a measure of children's language skills rather than working memory limitations

Klem, M., Melby‐Lervåg, M., Hagtvet, B., Lyster, S. A. H., Gustafsson, J. E., & Hulme, C. (2015). Sentence repetition is a measure of children's language skills rather than working memory limitations

Požadavky na absolvování
Termín: pondělí, 4. května 2020, 21.00

Přečtěte si prosím minimálně části Methods a Results článku od Klem et al. (2015) a odpovězte na následující otázky. Část Results je opravdu těžká na porozumění, nestresujte se tím prosím, modely znázorněné na obrázcích 1 a 2 budeme probírat v semináři, jen potřebujeme, abyste si dokázaly představit, o co jde.

1) Jaké úlohy byly v experimentu použity, co měřily?

2) Které proměnné jsou podle vás středně až silně korelovány v tabulce č. 2? 

Výklad o korelacích si můžete připomenout v prezentaci. Přesné rozmezí pro středně a silně korelované proměnné není jasně dané, ve Statistických metodách ve fonetickém výzkumu (Volín et al., 2007, s. 190-191) se např. píše toto: 

"O ostatních hodnotách korelačních koeficientů je zvykem hovořit zhruba následovně:

a) intervaly -1 až -0,9 nebo 0,9 až 1: velmi vysoká korelace.
b) intervaly -0,9 až -0,7 nebo 0,7 až 0,9: vysoká korelace.
c) intervaly -0,7 až -0,4 nebo 0,4 až 0,7: středně silná, uspokojivá korelace
d) intervaly -0,4 až -0,1 nebo 0,1 až 0,25: velmi nízká korelace
e) interval -0,1 až 0,1: prakticky bezvýznamná korelace (i když ne nutně statisticky nevýznamná)

Toto vodítko je však pouze přibližné a vždy záleží na okolnostech, které jsou pro hodnocení významu korelace primární. Navíc porovnání dvou korelačních koeficientů není přímočaré, a rozhodně nemůže být založeno jen na hrubém rozdílu mezi nimi. Záleží totiž na velikosti vzorků a také na velikosti samotných koeficientů. Spolehlivost korelačního koeficientu roste s jeho výší, takže malý rozdíl mezi vysokými koeficienty může být významný, zatímco týž rozdíl mezi malými koeficienty významný být nemusí."

  • Klem et al. (2015)_Sentence repetition is a measure of children’s language skills rather than working memory limitations.pdf Klem et al. (2015)_Sentence repetition is a measure of children’s language skills rather than working memory limitations.pdf
    28. dubna 2020, 17.20
◄ Frizelle & Fletcher (2015): The Role of Memory in Processing Relative Clauses in Children With Specific Language Impairment
Prezentace z 28. 4. 2020 ►
Kontaktujte podporu stránek
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta. (Přihlášení)
Stáhněte si mobilní aplikaci
Používá Moodle