Section outline

  • četba na 24. února: ČMEJRKOVÁ, Světla (1992): Jazykové vědomí a jazyková kultura (zamyšlení nad tzv. lidovým jazykozpytem), Slovo a slovesnost, r. 53, č. 1, s. 56–64. http://sas.ujc.cas.cz/archiv.php?art=3448

    úkol na 24. února: 
    • krátký rozhovor s jedním laikem starším 50 let a jedním laikem mladším 20 let o současné češtině
    • struktura a míra podrobnosti je volná
  • téma 2. března

  • 26. března 2020: Přidávám své poznámky ke všem navrhovaným podobám dotazníku a poznámkách k jeho možné podobě.

    V rámci našeho tématu jsem udělala experiment a text už jsem po sobě nečetla a neupravovala, uvidíte, jestli Vás množství zanechaných jazykových i logických nedopatření zaujme.

  • Pro ukončení práce v tomto semestru a pro zápočet bych Vás teď poprosila, abyste podle rozpisu (přikládám) rozdělili ve sdíleném dokumentu (přístup pošlu!) odpovědi, které jsme nasbírali v otevřené otázce.
    - Postupujte přesně podle čísel: např. v tabulce online odpovědí je ve 4. řádku excelu odpověď 3. respondenta (Špatná koncovka v přísudku, když podmětu je ve středním rodě, anglicismi), do našeho sdíleného excelu "co vadí" ji přepíšeme do 4. řádku jako 3 odpověď celé tabulky.
    - Odpovědi jednoho respondenta můžou být rozděleny do více kolonek.
    - Pokud respondent vyplnil něco, pro co kolonka (zatím) není, vypište/vykopírujte danou odpověď do kolonky "jiné".
    - Vždycky je lepší dát něco do "jiné" než tipovat a příliš interpretovat (např. pokud je někde "vadí mi když někdo neumí psát vyňatá slova", patří to pod "vyjmenovaná slova", ale když je někde "vadí mi, že někdo neumí psát nabitý", nepatří to ni pod i/y uvnitř slov, ani pod vyjmenovaná slova obecně; pokud je někde "vadí mi, že někdo neumí psát tvary zájmene já", patří to pod mě/mně, pokud je někde "vadí mi, když někdo neumí psát zájmena", nepatří to pod mě/mně).
    - Nikde nic prosím nepřepište!!
    Termín: Stihli byste každý svých 110 odpovědí roztřídit do neděle 7. 6.? Očekávám, že to budou asi 2 hodiny práce. 

    Před druhou částí této fáze práce by mě zajímaly Vaše obecné poznámky k získaným datům. Napadá Vás cokoli? Prosím, napište to do neděle 8. června do diskusního fóra na moodlu. Není to "povinné", ale bude to cenné.
    Pak bychom se ještě potkali online. Před tím bych Vám nasdílela grafy od kol. Chromého. Vyplňte prosím doodle zde (navrhuju jen 3 časy, uvidíme, půjde-li to): https://doodle.com/poll/gudt4i7dz23khga4