General
- Kurz kombinuje synchronní a asynchronní práci.Lekce jsou v pátek v 9:30 prezenčně.Práce v kurzu vyžaduje další přibližně 3 hodiny domácí přípravy.
To je domácí úkol na tento týden. Pozor, je to hodně práce! Text a cvičení vidíte dole. Pište na papír nebo v počítači a pak vložte tady do moodlu. Některé aktivity budeme dělat příští týden na lekci
A. Nejdřív čtěte text "Kolik řečí umíš" a odpovězte na otázky.
Online cvičení k textu je tady: https://learningapps.org/watch?v=pxrmc7wht20
B. Pak poslouchejte, jak se pan Škromach učí jazyky. Jaké umí jazyky?
https://www.czechstepbystep.cz/coLm4dEPxQE9/uploads/2018/11/CE3_tr03.mp3
1. Jaký jazyk se učí teď?
2. Je samouk (=učí se sám)?
3. Jak se učí nová slova?
4. Kolik slov se učí každý den?
5. Co ještě mu pomáhá?
C. Udělejte cvičení 23 - 28 (k textu a poslechu).
D. Prezentace:
Moje cesta s jazyky
3 minuty prezentace
Domácí úkol je strana 149 a 151.
Na straně 149 poslouchejte a dělejte cvičení 1 a 2.
Pak studujte tabulku s časovými výrazy.
Nakonec odpovězte na otázky v čísle 4 a napište důležité roky ve vašem životě (cvičení 5).
Na straně 151 poslouchejte cv. 9 a čtěte č. 10 - odpovězte na otázky.
Pak spojte slova v čísle 12.
Nakonec napište text (60 slov) o životě svého oblíbeného umělce - cvičení 13.
Domácí úkol je strana 161.
Čtěte text číslo 4 a doplňte slova.
Odpovězte na otázku 5.
Pak poslouchejte číslo 7 a doplňte slova. https://www.czechstepbystep.cz/coLm4dEPxQE9/uploads/2018/06/CD2_track_41.mp3
Na straně 162 doplňte číslo 1 a poslouchejte číslo 9, kde označte správnou možnost. https://www.czechstepbystep.cz/coLm4dEPxQE9/uploads/2018/06/CD2_track_42.mp3
Pak napište, kde to je podle cvičení 10 (stejné dialogy jako číslo 10).
Nakonec ve cvičení 11 vyberte správné slovo.
Strana 161 a162
Strana 163, 164 a 167.
Nejdřív spojte obrázky a slova ve cvičení 14. Pak poslouchejte cvičení 16 a doplňte. Podívejte se na slova v tabulce dole a pak doplňte cvičení 18 na straně 164.
Pak pracujte s recepty. Ve cvičení 19 řadíte, jak to má být v receptu správně (pořadí) a cvičení 21 jenom čtěte pro inspiraci. Nakonec napiště svůj recept podle instrukce v čísle 23.
Na straně 167 jenom čtěte text a odpovězte na otázky ve cvičení 8.
Mějte se hezky!
Domácí úkol na příští lekci:
1. Zvířata na straně 169/cvičení 2, adjektiva ve cvičení 3 a deminutiva ve cvičení 4 + 5-
2. text 120/7 + 8
3. text 172/5+6
Domácí úkol je taky prezentace.
Vyberte si téma, které je pro vás zajímavé a může být zajímavé taky pro nás (ideálně něco, co souvisí se školou nebo Českou republikou).
Prezentace bude mít 3 slidy (můžete mluvit maximálně 5 minut).
Prezentovat můžete v lekci po Velikonocích nebo později.
Vyberte si téma, které je pro vás zajímavé a může být zajímavé taky pro nás (ideálně něco, co souvisí se školou nebo Českou republikou).
Prezentace bude mít 3 slidy (můžete mluvit maximálně 5 minut).
Prezentovat můžete v lekci po Velikonocích nebo později.
Úkolem je dokončit texty v lekci 21.
Nejdřív pracujte na straně 173. Přečtěte si text 173/3 a odpovězte n aotáky.
Pak spojte synonyma v čísle 4 (budete je potřebovat na straně 174).
Druhý text je 174/6 a číslo 5+7.
Se zoo souvisí taky poslech 174/9 - poslouchejte monology a odpovězte na otázky ve cvičení 9.
Nakonec poslouchejte 175/3 a pak zkuste spojit 175/4.
Rozumíte frázím ve cvičení 5?
Video úkol + strana 177 / 2, 3, 4 a 179/1, 2 a 180/3, 4 a 7
Na https://www.kurzycestinyprocizince.cz/cs/e-learning.html si vyberte 3 sekce.
Udělejte k nim cvičení online a pak napište pro každou sekci:
1. Proč jste si vybral/a tu sekci?
2. Co jste viděl/a ve videu?
3. Minimálně tři fráze, které jsou (nebo můžou být) pro vás užitečné.
Budeme pracovat na lekci 23. Úkol je dole.
Nezapomeňte napsat, jakou práci chcete dělat a proč (jako v písni Hlídač krav).
Napište text o člověku, který je podle vás největší osobnost vaší země: Jak se jmenoval, kdy žil, proč byl slavný? (asi 50-80 slov).
Čtěte a poslouchejte prosím texty na straně 185/2, 3, 4, 5.
Dále se prosím podívejte na text a cvičení na straně 187/11 - Jára Cimrman.
Poslední aktivita je poslech na straně 188/2 a 3. To budeme potřebovat na lekci v pátek, kde si řekneme, jak funguje v češtině reflexivum a taky pasivum.
Termín dokončení všech úkolů včetně testu je konec května. Pak budu hodnotit vaši práci v kurzu, domácí úkoly, docházku a splnění testu.
Udělejte tento test. Čas máte do konce května.
Pokus je jen jeden, je to progress test. Máte 45 minut.
Tento test je model pro formát testu zkoušky Communication Skills.