Topic outline
LS 2020 (vyučující: Fritz)
Požadavky ke započtu:
- aktivní účast v semináři (účast min. 75 % - max. 6x absence)
- plnění průběžně zadávaných úkolů
- písemný zápočtový test (min. úspěšnost 75 %)
- účast na min. třech akcích kulturní a jazykové minority Neslyšících (např. v klubu Neslyšících, na plese Neslyšících; ne tlumočené divadelní představení) + potvrzení o návštěvě (potvrzené organizátorem) a videozpráva o návštěvě v ČZJ.
Požadavky ke zkoušce:
Studenti budou hodnoceni vyučujícím lektorem + dvěma lektory, kteří je v aktuálním semestru neučili.
Zkouška má dvě části:- Vlastní 4-5minutové vyprávění na vylosované téma (studenti si ve výuce před koncem semestru vylosují téma, doma jej zpracují a videozáznam zašlou nejpozději v den konání druhé části zkoušky vyučujícímu přes youtube).
- 10-15minutová konverzace studenta se zkoušejícím na téma zadané zkoušejícím. Projev v českém znakovém jazyce bude nahrávána na videozáznam a následně analyzován a hodnocen.
Každá část zkoušky je hodnocena max. 50 body. Celkové hodnocení je součtem bodů z obou částí. Jako úspěšná je hodnocena zkouška, v níž student získal min. 70 bodů
Struktura videozprávy o návštěvě akce kulturní a jazykové minority Neslyšících:
- Název akce
- Kdy a kde se konala?
- Za jakým účelem se konala?
- Pro jsou cílovou skupinu?
- Kdo ji organizoval?
- Jaký byl program?
- Co mi akce dala (co jsem si uvědomil(a),co jsem se dozvěděl(a) nového, co mě překvapilo, o čem jsem díky tomu začal(a) přemýšlet, co díky tomu ve svém přístupu k ČZJ a ke komunitě neslyšících změním apod.)?
- Jaké nové znaky (3-5) jsem zde viděl(a)?
1. TÉMA
Dovolené, státy a jejich kultury (druhy dovolené, kulturní rozdíly a zvyky v cizích zemích…) + Zeměpis
2. TÉMA
Politika (politika ČR x politika v komunitě neslyšících…)
+ PRŮBĚŽNĚ: Novinky ze světa Neslyšících u nás a ve světě (sledování aktuální internetových portálů Neslyšících u nás a ve světě a jejich porovnání…)
- This topic
3. TÉMA
Lingvistické znalosti o českém znakovém jazyce (dovednost nahlížet a popisovat český znakový jazyk v souladu s lingvistickými předměty bakalářského studia)
+ PRŮBĚŽNĚ: Novinky ze světa Neslyšících u nás a ve světě (sledování aktuální internetových portálů Neslyšících u nás a ve světě a jejich porovnání…)
Další nové termíny v hodině:
abstraktní x konkrétní; synonyma, homonyma, antonyma, rodilý mluvčí ČZJ x ČJ
ZS 2019 (vyučující: Fritz)
Požadavky ke započtu:
- aktivní účast v semináři (účast min. 75 % - max. 6x absence)
- plnění průběžně zadávaných úkolů
- písemný zápočtový test (min. úspěšnost 75 %)
- účast na min. třech akcích kulturní a jazykové minority Neslyšících (např. v klubu Neslyšících, na plese Neslyšících; ne tlumočené divadelní představení) + potvrzení o návštěvě (potvrzené organizátorem) a videozpráva o návštěvě v ČZJ.
Struktura videozprávy o návštěvě akce kulturní a jazykové minority Neslyšících:
- Název akce
- Kdy a kde se konala?
- Za jakým účelem se konala?
- Pro jsou cílovou skupinu?
- Kdo ji organizoval?
- Jaký byl program?
- Co mi akce dala (co jsem si uvědomil(a),co jsem se dozvěděl(a) nového, co mě překvapilo, o čem jsem díky tomu začal(a) přemýšlet, co díky tomu ve svém přístupu k ČZJ a ke komunitě neslyšících změním apod.)?
- Jaké nové znaky (3-5) jsem zde viděl(a)?
Téma 3
Dobré a špatné životní zážitky:
- Dovolená v Krétě -
- Hokej -
- Dobré a špatné životní zážitky -