Nadané děti
Section outline
-
Po absolvování přednášky studující:
- se zamyslí nad stereotypy o nadaných dětech
- analyzují rozdíly v Renzulliho a Mönksovu modelu nadání
- popíší proces vývoje v Gagného diferenciovaném modelu nadání
-
Po absolvování přednášky studující:
- popíší nadané dítě z hlediska vyhlášky č. 73/2005 Sb.
- analyzují podobnosti a rozdílnosti v nadání pojímaném jako g faktor a mnohočetnýma teoriema nadání (Sternbegr, Gardner)
-
Po absolvování přednášky studující:
- popíší specifika nadaných v oblasti sociálně-emoční, intelektové, řečové
- popíší rozdíly ve hře nadaných dětí
-
Po absolvování přednášky studující:
- uvede rozdíly v psychologické a pedagogické identifikaci nadání
- popíše proces identifikace nadání
-
Po absolvování přednášky studenti:
- rozliší 2 typy vnímané osobní účinnosti
- rozliší 2 typy cílové orientace
- popíší teorii o implicitní povaze vlastních schopností
- popíše 3 potřeby v sebedeterminační teorii a uvede, jak je lze rozvíjet v pedagogickém prostředí