Osnova sekce

  • Cílem předmětu je seznámit studenty s:

    - typologií grantových titulů v ČR a EU

    - tematickým zaměřením titulů určených pro paměťové instituce

    - procesem realizace projektů podpořených finančními zdroji grantových programů

    - výhodami a omezeními využití grantových prostředků

  • V rámci modulu se studenti seznámí s obecnou strukturou grantové žádosti a základními principy přípravy projektové dokumentace nutné pro získání grantových prostředků.

    Projektový záměr musí být podán v podobě, která přesně odpovídá požadavkům konkrétního programu. 

      

  • V rámci tohoto semináře si studenti sami vyzkouší komplexní přípravu podkladů pro podání grantové žádosti. 

    Výstup zpracovávejte ve dvojicích nebo ve trojicích.

    Postup při zpracování:

    1) Zkontaktujte malou nebo střední knihovnu, která má zájem o rozšíření svých služeb. Knihovnu představte na dalším setkání i s uvedením kontaktní osoby (kontakt uveďte i do zpracované analýzy v následujícím kroku)

    2) Proveďte analýzu knihovny, jejích stakeholderů a jejího bezprostředního okolí a navrhněte 4-5 potenciálních námětů na projekt (vycházejte z dokumentových zdrojů i z rozhovorů se stakeholdery). Vyberte ten návrh projektu, který dále rozpracujete a volbu zdůvodněte.

    3) Navrhněte projektový záměr ve struktuře business casu vycházející z potřeb knihovny a zpracované analýzy

    4) Zvolte vhodný grantový / dotační titul a zpracujte požadovanou zadávací dokumentaci. 

    5) Zpracujte prezentaci typu powerpoint, ve které celý projekt představíte.

    Při hodnocení bude zvláštní zřetel kladen na:

    - celková koncepce projektu a jeho zasazení do strategického plánu instituce (využití SWOT analýzy)

    - tematické zaměření projektu, vč. cílové skupiny a výstupů

    - splnění všech formálních i obsahových požadavků zvoleného grantového titulu

    - stanovení KPI pro daný projekt, aplikace metody SMART

    - harmonogram a finanční plán projektu

    - zpracování projektu z hlediska úplnosti, přehlednosti, stylistiky apod.