Osnova sekce

    • V předmětu Komunikační systémy neslyšících ve vzdělávání je přehled exkurzí - částečně platí i pro třeťáky, třeťáci samozřejmě dobrovolně mohou jít na všechny exkurze pořádané pro druháky. 

    • Stejně tak se mohou třeťáci zapsat na náhledy na logopedii u Mgr. Šímové v Neratovicích - přehled je také na Moodlu u druháků, den předem je potřeba Mgr. Šímové zavolat a domluvit se s ní na svém náhledu.

    • Zabývali jsme se:

      1. především reflexí exkurze do Vídně, Bratislavy a Valašského Meziříčí

      2. zatím spíše okrajově organizačními otázkami vztahujícími se k tomuto kurzu

    • Zabývali jsme se:

      1. dokončením celkové reflexe zahraniční exkurze,

      2. plánováním ped. výstupů.

      Podívejte se prosím na Moodle druháků (Komunikační systémy neslyšících ve vzdělávání) - je tam hodně odkazů na weby k tématům, o kterých jsme na hodině mluvili.

    • Co jsme dělali:

      1. Org. otázky: ped. výstupy, kdy ne/bude výuka

      2. Čtenářská dílna: prakticky

      3. Čtenářská dílna: "teoreticky"

      4. Bottom-up + Top-down model při percepci textu

      idea: z každé hodiny si odnést alespoň jednu studii/odb. text k "domácí četbě" 

       

    • Co jsme dělali:

      1. Návštěva výstavy PROŽITKEM K POROZUMĚNÍ (nadace Dar sluchu)

      2. Organizace výuky, ped. výstupů... (je přesně k vidění na Moodlu u druháků)

      3. Práce s textem: bottom-up a top-down model recepce textu

      4. Minule jsme dělali "čtenářskou dílnu" - nyní opakování "metodou klíčových slov", resp. "metodou myšlenkové mapy"; kromě toho existují i pisatelské dílny

      5. Kontrola DÚ: zde na Moodlu "fórum", kam doplnit odkazy na aktivity, které různým způsobem podporují čzení a čtenářství

      6. Nový DÚ: a) pochopit slovníkové heslo PRODUKCE A RECEPCE TEXTU z czechEncy (z minulé hodiny)

                         b) zjistit na webu nějaké aktivity pro podporu práce s textem top-down modelem (popř. bottom-up modelem)

    • Co jsme dělali:

      1. Ped. výstupy: a) reflexe Pelhřimova, b) příprava dalších, zejm. Brandýsa n. L. (29. 3. 2019) a Líbeznic (1. 4. 2019).

      2. Domácí úkoly: zůstávají z předcházejících hodin - viz Moodle; budeme s nimi pracovat a navazovat na ně 9. 4. 2019.

      3. Powerpointová prezentace: Prvpočáteční čtení a psaní II - viz Moodle: prezentaci jsme procházeli jednak z obsahového hlediska, jednak z technického hlediska. DÚ na 9. 4.: pochopit to:-)

      4. Příště (tj. 2. 4. 2019) bude výuka od 11.00 a budeme řešit reflexe ped. výstupů v Brandýse n. L. a v Líbeznicích, ale hlavně přípravu na ped. výstupy v Neratovicích (3. 4. 2019 - 2x) a DUNI (8. 4. 2019 - mladší děti). 

    • Zabývali jsme se přípravou na ped. výstupy v Neratovicích: středa 3. 4. 2019: 1.-2. vyuč. hodina a 4.-5. vyuč. hodina. 

    • Reflexe dosavadních ped. výstupů + východiska pro další ped. výstupy

    • 1. Zabývali jsme se ped. výstupy, které jsme v tomto semestru zatím absolvovali, a to z těchto úhlů pohledu: i. Co bychom doporučili; ii. Co by nedoporučili/před čím by varovali; iii. klíčové kompetence - MAT FRAUS; iv. FLOW; v. CÍLE (modrý Líný učitel); vi. Bezděčné učení; Pracovali jsme jsme metodou AKVÁRIA.

      2. Dodělali jsme prezentaci PRVOPOČÁTEČNÍ ČTENÍ A PSANÍ i (tzn. globální čtení).

      1. Přečíst si a pochopit další dvě prezentace vztahující se k prvopočátečnímu čtení a psaní, které jsme k dnešní hodině vyvěsila na Moodle.

      2. Dojít do LUXORU, prohlédnout si tam knížky v těchto kategoriích, z každé pak vybrat jednu, o které nám budete vyprávět na další výuce (tzn. připravit si fotku + kratinkou anotaci): a) učebnice: prvopočáteční čtení + psaní; b) učebnice pro pokročilejší čtenáře (jakéhokoli předmětu); c) předškolní děti; d) ml. školáci; e) st. školáci; f) teenageři.

       

      •  

    • JAK S DALŠÍ VÝUKOU?

      - další výuka bude normálně 14. 5. 2019 (i když je rektorský den)

      - 21. 5. musí být v 10.00 A. Hudáková na jednání na rektorátu; proto výuka třeťáků ten den nebude. A. Hudáková nabízí náhradu 28. 5. 2019. Má čas od 7.30 do 12.30. Záleží na studentech - A. Hudáková se přizpůsobí. Zprávu o rozhodnutí studentů prosí A. Hudáková max. do 5. 5. 2019.

    • Ve společné hodině s třeťáky jsme dokončili reflexe posledních dvou ped. výstupů a následně všech 11 výstupů uskutečněných v rámci tohoto semestru. Ped. výstupy jsme pro tento semestr uzavřeli.

      Na samostatnou část pro třeťáky byl přítomen pouze Honza, takže jsme řešili pomvědské záležitosti.