Osnova sekce


  • Základy psycholingvistiky (se zaměřením na předškolní věk). Základy kognitivní lingvistiky v procesu osvojování a nabývání jazyka u dítěte předškolního věku. Pragmatické aspekty řečové komunikace a jejich rozvoj u žáka předškolního věku. Základy sémantiky (znak, symbol, jazykový znak, jazyk jako systém) jako podklad pro činnosti zaměřené na žákovo poznávání jednoduchých znakových systémů. Tzv. "raná gramotnost" v mateřské škole. Jazyková gramotnost, jazyková kompetence a rozvoj komunikativních dovedností (mluvení, naslouchání, čtení, psaní) u dětí předškolního věku. Motivace rozvoje zájmu o psanou i mluvenou podobu jazyka. Vztah k národnímu jazyku. Didaktické strategie k rozvoji jazykové gramotnosti, námětové hry a činnosti, jazyková cvičení. Didaktické strategie k osvojení poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní. Pracovní sešity, listy, metodické příručky - dle aktuálního stavu v literatuře.

  •  

  • Základy kognitivní lingvistiky v procesu osvojování a nabývání jazyka u dítěte předškolního věku.

  • Pragmatické aspekty řečové komunikace a jejich rozvoj u žáka předškolního věku. 

  • Osvojování lexika a sémantika 

  •  Jazyková gramotnost, jazyková kompetence a rozvoj komunikativních dovedností (mluvení, naslouchání, čtení, psaní) u dětí předškolního věku.