Osnova sekce

  • Cíle: seznámení s pohybovými programy a jejich charakteristikou, určení specifických skupin v rezortu MO a tvorba pohybových programů pro tyto skupiny

    Průběh: vysvětlení základních pojmů, identifikace specifických skupin a postupy při tvorbě pohybových programů

    Klíčová slova: pohybové programy

    Přezkoušení: otázky k objasnění tvorby pohybových programů pro specifické skupiny v rezortu MO

    Co jsou pohybový režim, pohybová aktivita a pohybový program?

    Jaké jsou nejčastější projevy a důvody hypokineze?

    Jaké jsou zásady tvorby intervenčních programů?

    S jakými specifickými skupinami se v armádě setkáte a jak budete postupovat při tvorbě intervenčního programu?

  • Cíl: vyšetřit u studentů 2. Mgr ve fyziologické laboratoři pomocí zátěžové diagnostiky laktátovou křivku.

    Průběh: seznámení a definice základních pojmů zátěžové diagnostiky, možnosti využití testů a testových baterií na CASRI,  jejich aplikovatelnost v RMO, provedení testu laktátové křivky a její vyhodnocení.

    Klíčová slova: diagnostika, testování, výzkum, laktát, motivace

    Otázky:

    Jaký význam má a jak se využívá zátěžová diagnostika?

    V čem může být přínosem pro armádní prostředí?

    K čemu slouží test laktátové křivky?

    Jaká hodnota laktátu se ve většině případů uvádí u aerobního a u anaerobního prahu?

  • Cíl: vyšetřit u studentů 2. Mgr ve fyziologické laboratoři pomocí zátěžové diagnostiky laktátovou křivku.

    Průběh: seznámení a definice základních pojmů zátěžové diagnostiky, možnosti využití testů a testových baterií na CASRI,  jejich aplikovatelnost v RMO, provedení testu laktátové křivky a její vyhodnocení.

    Klíčová slova: diagnostika, testování, výzkum, laktát, motivace

    Otázky: 

    Jaký význam má a jak se využívá zátěžová diagnostika?

    V čem může být přínosem pro armádní prostředí?

    K čemu slouží test laktátové křivky?

    Jaká hodnota laktátu se ve většině případů uvádí u aerobního a u anaerobního prahu?

  • Cíle: prohloubení znalostí při tvorbě silového tréninku, opakování teorie spojené s rekrutací motorických jednotek, kombinace založené na zátěžových parametrech, trénink jednotlivých svalových skupin, rozdělení svalů a jejich zatížení.

    Průběh: proč silový trénink a k jakým změnám dochází, počty opakování v souvislosti se zatížením a CNS, svalové skupiny a rozdělení svalů na fázické a posturální v souvislosti se zátěžovými parametry, vysvětlení zátěžových parametrů vzhledem k tréninku jednotlivých svalů.

    Klíčová slova: sílový trénink, zátěžové parametry, metabolicka a nervosvalová adaptace ​

    Přezkoušení: otázky směřující na zátěžové parametry se zaměřením na volbu cviků, svalových řetězců  a jednotlivých svalů.

    Jaké znáte důvody zařazování silového tréninku?

    Vysvětlete propojení mezi taxonomií silového tréninku a motorických funkcí

    Vyjmenujte zátěžové parametry

    Jaké znáte typy sérií při silovém tréninku?

    Doby regenerace pro jednotlivé typy silového tréninku

  • Cíle: prohloubení znalostí při tréninku jednotlivých svalových skupin, rozdělení svalů v souvislosti jejich zatížením.

    Průběh: vysvětlení důvodu proč znát svalové skupiny a rozdělení svalů na fázické a posturální v souvislosti se zátěžovými parametry, vysvětlení zátěžových parametrů vzhledem k tréninku jednotlivých svalů.

    Klíčová slova: trénink jednotlivých svalů a jejich skupin, sílový trénink, zátěžové parametry

    Přezkoušení: otázky směřující na zátěžové parametry v souvislosti jednotlivých svalů a jejich skupin.

    Proč je dobré znát rozdělení svalů na posturální a fyzické?

    Uveďte příklady posturálních svalů

    Uveďte příklady fyzických svalů

    Co je to antagonistický trénink?

    Vyjmenujte hlavní svaly dolních končetin a charakterizujte jejich trénink v souvislosti se zátěžovými parametry

    Co to jsou rotátory?

  • Cíl: Poskytnout studentům základní informace o možnostech testování energetických systému ve sportovním tréninku.

    Průběh: Praktické seznámení studentů s možnostmi testování energetických systémů ve sportovním tréninku.

    Klíčová slova: testování, silový trénink, diagnostika, vytrvalost

    Otázky:

    Jaké znáte energetické systémy vytrvalostního výkonu?

    Lze podle Cooperova testu odvodit VO2max běžce?

    Jaký energetický systém bude mít největší podíl na výkonu sportovce který poběží 50m sprint na 100% výkon?

  • Cíl: Teoreticky a prakticky přezkoušet studenty.

    Průběh: Kontrola seminární práce na předem určené téma a praktická zkouška v posilovně na FTVS UK.

    Klíčová slova: přezkoušení, silový trénink, didaktika, test

    Přezkoušení: Praktické a teoretické přezkoušení ze všech probraných témat.

  • Cíl: seznámit studenty s dokumenty vedené TVN u útvaru

    Průběh: vysvětlení a praktická ukázka jednotlivé dokumentace

    Klíčová slova: FKSP, PRCH, systémy ŠIS, ISL, ISSP, OTS

    Otázky:

    K čemu slouží Organizační rozkaz?

    Jak zabezpečíte BO v rámci útvaru a individuální TV?

    Kde je evidována docházka Ř TP?

    Jaké dokumenty zpracovává VR?

    Jaké výkazy posíláte nadřízenému stupni?

  • Cíle: objasnit místo a úlohu IZS ve společnosti

    Průběh: vysvětlit základní podstatu IZS, jeho složení a význam

    Klíčová slova: Integrovaný záchranný sytém, legislativa

    Přezkoušení: otázky k objasnění cílů, úkolů a tělesné přípravy jednotlivých složek IZS

    Co je IZS, kdy vznikl a proč? Uveďte základní legislativu.

    Jaké jsou základní a ostatní složky IZS?

  • Cíle: seznámit studenty s charakteristikou jednotlivých složek IZS

    Průběh: popis požadavků na tělesnou zdatnost příslušníků jednotlivých složek IZS

    Klíčová slova: Integrovaný záchranný sytém, tělesná zdatnost

    Přezkoušení: otázky k objasnění cílů, úkolů a tělesné přípravy jednotlivých složek IZS

    Charakterizujte tělesnou výchovu a sport příslušníků HZS.

    Charakterizujte tělesnou výchovu a sport příslušníků PČR,

    Charakterizujte tělesnou výchovu a sport ostatních složek IZS

  • Cíl: seznámení s metodickým zajištěním a organizační strukturou TV služby v rámci ReMO. Součástí jsou i návrhy k motivaci podřízených a odborníků TV procesu.

    Průběh: prezentace slouží jako podklad teoretické přednášky.

    Klíčová slova: Instrukčně-metodické zaměstnání, mikrostruktury, metodická pomoc

    Otázky:

    Kdo je na útvaru zodpovědný a výcvik a TV?

    Kdo odborně řídí prapor, kdo TV službu a kdo UO?

    Jakou roli má rtm. přidělený k NTV praporu?

    Jakou formou lze motivovat vedoucí TV u útvaru?

  • Cíl: zopakování souhrnu předmětu Teorie a didaktika TV v resortu MO.

    Průběh: literatura; procesem plánování výuky v základní, speciální a výběrové tělesné přípravě v zařízeních a útvarech ReMO; vojenskými víceboje; základní pojmy a ustanovení odborných dokumentů; cíle, úkoly, obsah, organizace a zabezpečení výcviku v jednotlivých tématech tělesné přípravy a sportu v resortu MO.

    Klíčová slova: vojenská tělovýchova a sport, tělesná příprava, pohybová aktivita, výkon vojáka, profesionální připravenost a struktura vojenské tělovýchovy

  • Cíl: zopakování souhrnu předmětu Teorie a didaktika TV v resortu MO.

    Průběh: literatura; procesem plánování výuky v základní, speciální a výběrové tělesné přípravě v zařízeních a útvarech ReMO; vojenskými víceboje; základní pojmy a ustanovení odborných dokumentů; cíle, úkoly, obsah, organizace a zabezpečení výcviku v jednotlivých tématech tělesné přípravy a sportu v resortu MO.

    Klíčová slova: vojenská tělovýchova a sport, tělesná příprava, pohybová aktivita, výkon vojáka, profesionální připravenost a struktura vojenské tělovýchovy