Тематический план

  • Vstupní úkol - reflexe dosavadní zkušenosti

    • Popište charakteristiku žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (zdravotním postižením včetně specifických poruch učení nebo chování, s odlišným mateřským jazykem, sociálním znevýhodněním), kterého vzděláváte nebo jste v minulosti vzdělávali. Vyberte jednu oblast projevů postižení nebo znevýhodnění žáka  a napište, jaká opatření jste v reakci na tento projev využívali a jak se tato opatření osvědčila (případně neosvědčila).

      Rozsah úkolu - 2 normostrany (není nutná titulní strana, úkol označte názvem "úkol č. 1").

      V charakteristice žáka uveďte druh speciálních vzdělávacích potřeb, projevy daného postižení/znevýhodnění ve výuce a interakci se spolužáky (např. zvýšenou unavitelnost, neporozumění instrukcím, sníženou schopnost koncentrace pozornosti, obtíže v navazování vztahů, náchylnost k afektům apod.). Nezapomeňte také na popis silných stránek a zájmů dítěte, zejména těch, které jste využil/a v podpoře žáka.

  • Podpůrná opatření 2. až 5. stupně

    Obsahem kapitoly jsou podpůrná opatření 2. až 5. stupně. Informace o jejich členění dle druhů SVP naleznete v přilozených materiálech. Prostudujte Katalogy podpůrných opatření a platnou verzi vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Z předložených charakteristik dětí s různými druhy SVP vyberte jednu a zpracujte návrh podpůrných opatření.

  • Společná diskuze