Didaktika Vv 1, specializace KS
Osnova sekce
-
-
Kompletní materiály k SZZ najdete také na webu katedry VV.
https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-210-version1-obrazova_cast_k_szz_prvni_stupen_zs_pro_net.pdf
-
Topografie krajiny výtvarné výchovy -
Co a kde v této krajině leží? Vytvoř model pomocí hedvábného papíru.
Co do krajiny chceme přidat? Které oblasti do výuky VV patří?
Přednáška: Výtvarná výchova, vizuální gramotnost, kulturní kompetence
Kurz rozvíjí sebereflektivní kompetence studentů. Bude probíhat mj. formou mentoringu vlastní pedagogické činnosti.
DÚ1: Pokuste se zmapovat krajinu Výtvarné výchovy tak, jak ji vnímáte Vy. Co tam patří? S čím sousedí?
DÚ2: Naplánujte/realizujte výtvarný úkol. Na základě zkušeností z výstavy
Elmgreen & Dragset: READ
se pokuste pracovat s těmito principy:-Dbejte na komplexní cílové zaměření a na klíčové kompetence
-Usilujte o autenticitu výtvarných prací. Dbejte na to, aby nám hlasy žáků skutečně sdělovaly něco důležitého a nového.
-Povzbuzujte představivost dětí pomocí zadání úkolů.
-Experimentujte s rolemi učitel/žák (tzv. obrácená didaktika).
DÚ3: Založte si profesní portfolio a vložte do něj dva předchozí úkoly. Založte si reflektivní deník, do kterého si v průběhu celého studia zaznamenávejte zkušenosti související s VV (kurzy ateliérů, dějin umění, návštěvy výstav, kulturních událostí, pedagogické zkušenosti, kulturní aktivity aj.)
-
Dokument si vytiskněte. Rozmyslete si a vyplňte jednotlivé otázky. Dokument vložte do svého vznikajícího profesního portfolia, do něhož patří také Vaše výtvarná tvorba, reflektivní deník, zápisky z prostudované literatury, záznamy z výstav a edukačních programů. Je pravděpodobné, že se bude v průběhu Vašeho studia vyvíjet a proměňovat.