Studenti jsou na základě předchozích zkušeností z kurzů Výtvarná a vizuální kultura, Ateliér plošné a prostorové tvorby a Ateliér digitálních médií, zpracovaných do podoby profesního portfolia, uvedeni do oborové didaktiky výtvarné výchovy. Seznámí se s jejími základními koncepty, např. kreativita, výtvarná tvorba, vizuální gramotnost, kulturní kompetence, percepce aj. Studují platné kurikulární dokumenty - oblast Umění a kultura - a učí se plánovat výuku výtvarné výchovy. Vycházejí přitom jak z vlastních tvůrčích zkušeností, tak ze znalosti a studia umění. Smyslem předmětu je formulovat východiska vlastního učitelského pojetí ve výtvarné výchově v návaznosti na dosavadní zkušenosti a uvědomit si jednotlivé složky výtvarné výchovy. Cílem je rozvoj schopnosti reflexe, kritického myšlení a syntézy mnoha zdrojů. Profesní portfolio se stane součástí hodnocení kurzu.
- Teacher: Magdalena Novotná
- Teacher: Jana Stará