Osnova sekce

    • Na setkání, které bude trvat nejdéle vypsaných 90 minut (pokud nás téma či technika nevyčerpají dřív), si prosím připravte odpovědi na tyto otázky:

      1.      Proč jste si zapsali tento kurz? Co konkrétního se v něm chcete naučit?

      2.      Jak vypadá nejlepší a jak nejhorší hodina?

      3.      Co patří do profilu ideálního absolventa práva v rámci ZSV na střední (nebo i základní) škole? (Co zná, umí, dokáže, ne/dělá…?). Nějakých 5-10 bodů. 

    • Zdravím vás všechny,

      těžko jsme mohli seminář zahájit lépe. Moc díky za soustředěnou atmosféru i ochotu se do hodiny zapojovat. To se to pak učí!

      Na druhé naše setkání přijďte prosím s:

      1. Upraveným profilem ideálního absolventa kurzu práva na ZŠ/SŠ. Sami za sebe či ve skupině dojděte k cca 7 bodům, které seřadíte podle důležitosti. Do podkladu, který jsme společně vytvořili v hodině, můžete samozřejmě doplňovat to, co vám tam chybí.

      2. Představou, jak chcete tento kurz zakončit. Navrhněte, jak by vám dávalo smysl kurz zakončit. Ideálně samozřejmě něčím, co nebude “práce pro práci”, ale budete se na ní něčemu podstatnému učit a výstup pak bude mít nějakou použitelnost, ideálně nejen pro vás či nejen účastníky tohoto semináře.

      3. Vysvětlením, proč se naše společná první hodina tak povedla. Co konkrétního kdo dělal? Co konkrétního můžete z této hodiny převzít do hodin svých?

       Těším se na vás

      Michal Urban

    • Úkoly na toto setkání: 

      1.  Přijít s upraveným profilem ideálního absolventa kurzu práva na ZŠ/SŠ. Sami za sebe či ve skupině dojděte k cca 7 bodům, které seřadíte podle důležitosti. Do podkladu, který jsme společně vytvořili v hodině, můžete samozřejmě doplňovat to, co vám tam chybí.

      2.  Rozmyslet, který způsob zakončení předmětu vám dává větší smysl (případně jako ho učinit ještě smysluplnějším); u všech témat platí, že budete pracovat ve dvojicích; v užším výběru jsou zatím tři varianty:

      1. Přichystat plán hodiny (45 minut) a pracovní listy/materiály; vybrat si nějaké téma z RVP
      2. Přichystat jednu konkrétní aktivitu (ať už v návaznosti na RVP či státnicové okruhy)
      3. Vybrat si jednu hodinu z databáze hodin na webu streetlaw.eu, případně jinde, zhodnotit ji (identifikovat silné a slabé stránky) a nějak ji posunout (přichystat k ní navazující aktivitu, třeba test, přidat k ní praktickou zkušenost - máte-li možnost ji vyzkoušet…) 
    • Znalosti%2C%20dovednosti%2C%20postoje.jpg

    • Soubor obsahuje ukázku otázek, které lze použít, i některá fakta pro učitele.