Themen dieses Kurses

  • Allgemeines

  • Seminář II - Filozofie pro děti

  • Poster/powerpointová prezentace

    • Zde prosím vložte své závěrečné materiály nejpozději do 23.4.. Pokud vytváříte prezentace ve dvojicích, případně trojicích, stačí prezentaci vložit prostřednictvím jednoho z tvůrců. Do názvu souboru VŽDY UVEĎTE JMÉNA VŠECH AUTORŮ, kteří se na zpracování úkolu podíleli.

  • Seminář I

    Zde naleznete nejrůznější podpůrné studijní materiály z výuky.

    Ještě přidávám odkaz na zajímavou publikaci:
    https://www.clovekvtisni.cz/interkulturni-vzdelavani-1045pub

  • Volitelný úkol II: Kniha Největší přání

    Volitelný úkol II  - termín odevzdání 23.4.

    Volitelný úkol P4C

    Vytvořte ve skupince Poster/ powerpointovou prezentaci, kde uvedete:

    A) Práce s knihou a metodikou: Kniha Největší přání - aktivity vhodné do MŠ
    Pečlivě prostudujte knihu Největší přání a k ní určenou metodickou příručku. Obojí naleznete zde:
    https://www.clovekvtisni.cz/media/publications/1106/file/071-nejvetsi-prani.pdf
    https://www.clovekvtisni.cz/media/publications/1111/file/076-nejvetsi-prani-svet-ve-vyuce.pdf

    Kniha i metodika jsou primárně určeny pro žáky 1. stupně ZŠ, ale lektoři Člověka v tísni s ní pro zájem z řad učitelů běžně pracují také v prostředí mateřské školy. Vyberte dvě aktivity, které vás zaujaly a domníváte se, že by po příslušné modifikaci byly vhodné pro práci s dětmi v rámci interkulturní výchovy v předškolním vzdělávání.

    • S přihlédnutím k cílům interkulturní výchovy zdůvodněte výběr aktivity. Proč je vhodné aktivitu, kterou jste vybrali, začlenit do vzdělávání v MŠ?
    • Uveďte, pro kterou věkovou kategorií dětí v MŠ by byla aktivita vhodná (např. 4-5 let, předškoláci; věkově smíšené skupiny x věkově homogenní třídy). Výběr věkové skupiny dětí zdůvodněte.
    • Vzhledem k cílům a ke zvolené věkové skupině žáků navrhněte vhodnou modifikaci aktivity. Napište stručný postup práce učitele s dětmi v MŠ.
    • Které další pomůcky, například pro vizualizaci příběhu, by bylo vhodné v MŠ využít? Své nápady zdůvodněte.

     

    Dále si připravte PRAKTICKOU prezentaci vašeho postupu o maximální délce 7 minut.  Prezentace by měla obsahovat například: úvod znázorňující představení knihy dětem; ukázku sekvence, jak by bylo vhodné pracovat s knihou a otázkami; ukázku práce s pomůckou. Tuto praktickou prezentaci využijete na našem posledním semináři 3.5.2021.

     

    Do kdy: Poster/powerpointovou prezentaci a vložte do Moodle nejpozději 23.4.