Osnova sekce

  • Volitelný úkol II  - termín odevzdání 23.4.

    Volitelný úkol P4C

    Vytvořte ve skupince Poster/ powerpointovou prezentaci, kde uvedete:

    A) Práce s knihou a metodikou: Kniha Největší přání - aktivity vhodné do MŠ
    Pečlivě prostudujte knihu Největší přání a k ní určenou metodickou příručku. Obojí naleznete zde:
    https://www.clovekvtisni.cz/media/publications/1106/file/071-nejvetsi-prani.pdf
    https://www.clovekvtisni.cz/media/publications/1111/file/076-nejvetsi-prani-svet-ve-vyuce.pdf

    Kniha i metodika jsou primárně určeny pro žáky 1. stupně ZŠ, ale lektoři Člověka v tísni s ní pro zájem z řad učitelů běžně pracují také v prostředí mateřské školy. Vyberte dvě aktivity, které vás zaujaly a domníváte se, že by po příslušné modifikaci byly vhodné pro práci s dětmi v rámci interkulturní výchovy v předškolním vzdělávání.

    • S přihlédnutím k cílům interkulturní výchovy zdůvodněte výběr aktivity. Proč je vhodné aktivitu, kterou jste vybrali, začlenit do vzdělávání v MŠ?
    • Uveďte, pro kterou věkovou kategorií dětí v MŠ by byla aktivita vhodná (např. 4-5 let, předškoláci; věkově smíšené skupiny x věkově homogenní třídy). Výběr věkové skupiny dětí zdůvodněte.
    • Vzhledem k cílům a ke zvolené věkové skupině žáků navrhněte vhodnou modifikaci aktivity. Napište stručný postup práce učitele s dětmi v MŠ.
    • Které další pomůcky, například pro vizualizaci příběhu, by bylo vhodné v MŠ využít? Své nápady zdůvodněte.

     

    Dále si připravte PRAKTICKOU prezentaci vašeho postupu o maximální délce 7 minut.  Prezentace by měla obsahovat například: úvod znázorňující představení knihy dětem; ukázku sekvence, jak by bylo vhodné pracovat s knihou a otázkami; ukázku práce s pomůckou. Tuto praktickou prezentaci využijete na našem posledním semináři 3.5.2021.

     

    Do kdy: Poster/powerpointovou prezentaci a vložte do Moodle nejpozději 23.4.