Vzdělávací kurz „Specifické poruchy učení u vysokoškolských studentů“ je určený pro pracovníky (vyučující) na vysokých školách. Frekventanti tohoto kurzu budou vedeni k hlubšímu porozumění symptomů specifických poruch učení v dospělém věku a vzdělávacích potřeb u studentů, kteří mají tyto obtíže.
Účastníci budou vybaveni příslušnými znalostmi a dovednostmi pro nastavení efektivní
spolupráce a efektivní výuky u studentů s specifickou poruchou učení. Nabízený kurz je rozdělen do dvou částí. První bude věnována představení konceptu specifických poruch učení, ve světle nejnovějších vědeckých poznatků budou představeny hlavní charakteristiky a zakládající příčiny specifických poruch učení. V tomto bloku si účastníci kurzu osvojí základní terminologii problematiky specifických poruch učení a seznámí se obecnou podobou modifikací při studiu na vysoké škole u této skupiny studentů. Představíme činnost „Akademické poradny“, která působí na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a slouží k podpoře studentů se specifickými vzdělávacími potřebami a a jejich pedagogů.
V druhé části budeme reflektovat vlastní pedagogickou praxi a postupy, které využíváme v práci se studenty. Budeme mít možnost diskutovat jednotlivé kazuistiky, které přinesou lektorky. Seznámíme se s podobou posudků tzv. funkčních diagnostik a doporučeními pro vzdělávání, která jsou navrhována jednotlivým studentům. Konkrétně budou diskutována témata, která zvažujeme ve výuce studentů se specifickou vzdělávací potřebou: vedení přednášek a seminářů, komunikace se studenty, nastavení pravidel a kontrol průběžného i závěrečného plnění studijních povinností, organizace studia.
Získané znalosti a dovednosti usnadní účastníkům realizaci doporučených modifikací výuky a tvorbě opatření pro zlepšení podmínek vzdělávání studentů se specifickými poruchami učení, a to s přihlédnutím ke specifikům konkrétního studijního oboru či předmětu.
- Teacher: Olga Kučerová
- Teacher: Anna Kucharská
- Teacher: Pavla Presslerová
- Teacher: Klára Špačková
- Teacher: Terezie Šturmová