Didaktika předškolní HV I
Section outline
-
Kurz v Moodle slouží jako opora pro prezenční nebo on-line výuku, pro umístění výukových materiálů a vkládání vypracovaných seminárních úkolů. Neposkytuje kompletní vhled do problematiky.
-
-
Klíčové informace o možnostech a rizicích pěveckého rozvoje v předškolním věku - dva navazující články Aleny Tiché uveřejněné v časopisu Hudební výchova 4/2019 a 2/2020.
Články pozorně přečtěte, dělejte si poznámky, reflektujte se svojí praxí (zkušenostmi, možnostmi).
-
-
-
Úvodní pěvecká hra, tematicky rozvedená píseň a navazující hudebně pohybová hra s reakcí na kontrastní hudební motivy
-
-
-
Podle druhu výpovědi v textu písně (monolog, dialog...) roztřídíte známé písně z klavírní příručky M. Kodejšky a přidáte vlastní příklady.
Tento úhel pohledu smysluplně používáme při dělení textu mezi jednotlivce nebo skupiny interpretů (sóla a sbor).
Můžete pracovat ve dvojici, vkládejte podepsané (oběma řešiteli k oběma účastníkům).
-
-
-
Modelová situace: jednu celou řízenou činnost (20-30 min.) věnujete hudebním činnostem s cílem co nejlépe naučit děti zcela novou neznámou píseň.
Příprava má klasické části:
1. téma jednotky (a integrovaného bloku, v jehož rámci probíhá)
2. hlavní a dílčí cíle, očekávané výstupy
3. pomůcky
4. vzdělávací nabídka (zde píseň)
5. obsah, organizace a časové rozložení činností v jednotce
-
Zde je na dvou stranách (v kostce a v bodech) vypsáno, co byste měli mít na zřeteli. když se pouštíte do práce s písní.
-
-
-
Modelová situace: dvoutýdenní projekt má provázet pro děti nová neznámá píseň, po dvou týdnech by ji děti měly mít osvojenou. Jak toho dosáhnete?
Pojmenujte téma projektu/IB, pojmenujte očekávaný výstup v hudební oblasti, uveďte konkrétní píseň, vytvořte plán příležitostí a k nim vhodných činností vedoucích k osvojení písně - časový rámec (doporučuji) dva týdny.
-
-
-
Vytiskněte si před výukou - přehled možných rytmických doprovodů jednoduchých písní.
-
Vkládejte úkol vypracovaný podle zadání a zvukovou nahrávku (vzor i vlastní tvorbu).
-
Vložte úkol vypracovaný podle zadání a nahrávku vlastních variant.
-
Vložte úkol vypracovaný podle zadání a zvukové nahrávky (vzor i vlastní variace.)
-