Aktuální otázky školy, vzdělávání a výchovy
Osnova sekce
-
-
Zde jsou podrobněji popsány požadavky na splnění předmětu prostřednictvím úkolů a jejich bodováním. Více informací včetně seznamu doporučené literatury je uvedeno v SIS.
-
-
Přednáška paní doc. Jany Strakové. Zde odkaz na její publikaci: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/mezinarodni-vyzkumy-vysledku-vzdelavani/
-
-
Ukázky dalších testů jsou k dispozici na stránkách Cermatu.
https://prijimacky.cermat.cz/menu/testova-zadani-k-procvicovani
Lze zde nalézt i zprávy s výsledky z minulých let.
-
-
Na příští přednášce se budeme věnovat tématu didaktických testů z hlediska obsahu a psychometrických vlastností úloh a testů.
Shrneme základní pojmy kvality didaktických testů: validita a reliabilita
-
-
K řešení jsou nabídnuty tři úkoly se vzrůstající obtížností a odlišným bodováním. Student si vybere jeden z nich.
Úkol 1: Analýza jednoho testu podle výběru studenta. (1 bod)
Úkol 2: Analýza testů maturitní zkoušky z jarního a podzimního termínu a jejich porovnání. (2 body)
Úkol 3: Analýza testů přijímací zkoušky pro 5., 7. a 9. ročník a jejich porovnání. (3 body)
Přesné zadání úkolů je v přiloženém dokumentu. Podklady v dalších souborech.
-
-
V prezentaci najdete vysvětlený rámec inspekčních kritérií pro hodnocení škol.
Kritéria jsou ke stažení na stránkách ČŠI csicr.cz v části dokumenty, aktuální pro tento školní rok konkrétně zde: https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Kriteria-hodnoceni/Kriteria-hodnoceni-2019-2020
-
Doporučení formulovaná v tomto dokumentu byla výrazným impulsem pro vznik nových kritérií pro hodnocení škol.
-
-
Prostudujte přiložený text "Představení rámce profesních kvalit učitele". Doporučuji se podívat i na zdroje, které jsou u tohoto textu uvedeny s označením WEB (snadno je podle názvu vyhledáte na internetu).
Na adrese www.nuv.cz/ae najdete mnoho výstupů z projektu Cesta ke kvalitě, který byl zaměřen na podporu vlastního hodnocení škol. Mezi manuály k evaluačním nástrojům najdete i Rámec profesních kvalit učitele. Ten zde též přikládám. Jeho alektronické fungování nyní nelze garantovat. K tomuto nástroji fomrluluji úkol za 1 bod.
S tímto nástrojem se pracuje i ve vdělávacím programu Učitel naživo. Doporučuji se s tímto programem též seznámit: https://www.ucitelnazivo.cz/
-
-
Sem vkládejte váš čtenářský deník, 2 až 4 tituly, každý za 1 bod.
-