HAS: CZECH LANGUAGE I. + II. - PRODUCTIVE LANGUAGE SKILLS - RECEPTIVE LANGUAGE SKILLS
Section outline
-
-
Úterý 9,00- 11,30/ Milan Hrdlička/ Voršilská 144/ učebna 322
Tuesday/ Milan
--------------------------------------------------------
Čtvrtek 9,00-11,30/ Martina Slavík Kaushiková/ Voršilská 144/ učebna 322
Thursday/ Martina
--------------------------------------------------------------------------------------------
Pátek 12,00- 14,30/ Radomila Kotková/ Voršilská 144/ učebna 322
Friday/ Radomila
-
The Česky krok za krokem 1 textbook is designed for instruction on the A1 and A2 levels. It is suitable for students with more serious and longer-term interest in Czech, students from Slavic countries and as a supplement to instruction for university students.
-
Ojedinělý popularizačně-vzdělávací cyklus Akademie věd České republiky. Krátká animovaná videa tematicky zaměřená na vědu a poznání edukační a zábavnou formou přibližují zajímavé jevy z vědní oblasti.
-
-
Zahájení, instrukce pro výuku v zimním semestru
Čechy a čeština, kvíz (PP)
Česká abeceda a výslovnost (PP, přiloženo)
Pozdravy (str, 3, 4 uč), Seznamujeme se, formální x neformální dialog (uč str.5), sloveso být (uč str. 19).
Sloveso být a mít, užitečné fráze, pozdravy
-
Úvod do studia
L1: abeceda, výslovnost, základní fráze (představení se, poděkování, užitečné otázky)
Učebnice str. 7-12
PS str. 5
-
Radomila Formální a neformální dialogy, sloveso být a osobní zájmena, sloveso dělat (str. 13 a14). Profese (pg. 16)
HW: 30,32/pg. 11, 35/pg.12 a 39,40/ pg. 13
Learn numbers 1-10 (Textbook pg. 15)
-
Kontrola DÚ
Opakování - slovesa být, mít; dělat - rozumět - pracovat
Čísla 1 - 10; učebnice s. 17/2,5; 18/6; gramatický rod
Slovesa jít, jet, 19/10,11,12,13
DÚ: pracovní sešit 21/25,26,27,28
-
Opakování lexika z L1 a L2, konjugace sloves (být, mít, dělat, mluvit, vidět, vědět, bydlet, pracovat, rozumět), slovesa jet x jít, gramatický rod, orientace ve městě
učebnice str. 20
PS str. 18
DÚ: PS 18/14,15
-
Lekce 2 - Opakování adverbia lokalita: Kde je to? Procvičování slovesa. Čtení Email. str. 21 (+ 3/22)
Dú WB 17, 18/19 , TB 4,5/22
(Alternative- writing answer the questions from PP Lekce 2(slide 15), slovesa - send by e-mail)
-
Kontrola DÚ
L2 PS 26/47,48,50; učebnice 23/1-3; opakování - konjugace, užitečné fráze
L3 Jídlo a pití - s. 25
mluvnický rod 26/6, 8
DÚ - pracovní sešit 28/4,8
-
Opakování: lexikum - jídlo a pití, gramatický rod
Konverzace: V restauraci
Akuzativ sg. - U str. 28
Slovesa (dát si, chtít, číst, pít, jíst, mít rád) - U str. 29
PS str. 30,31, 33
DÚ - PS str. 31/18, 32/22, 33/26
CKZK1_L3_PL10 - Teaching resource (wordwall.net)
-
Lekce 3 - V restauraci, akuzativ singuláru. PS str. 35. Poslech Pája a Ája v restauraci.
Dú: PS 17,19/31; 23,24/33 a 28/29/34 - Tuesday
For Friday (or via email) - Choose 5 verbs from ex 26/33 and use it in sentences.
Online cvičení
-
Kontrola DÚ 31/17,18; 33/23,24; 34/28,29
Dokončení L3 - učebnice 30/3,4 31/6, 7, 8
Pracovní sešit: 34/29-31, 35/32-34, 36/36-39, 37/42,43, 38/48
opakování konjugace a deklinace; L4 - učebnice s. 33 + 34 (poslech, posesivní zájmena)
DÚ: PS 39/1,5,6
-
opakování - akuzativ sg., výrazy se slovesem mít (tabulka U na str. 31), lexikum L4
kontrola DÚ z úterý
- Práce s textem Moje rodina
- vyjadřování věku (U str. 34)
- posesivní pronomina (U str. 34)
- sloveso jmenovat se (U str.35)
- úřední formulář
- PS str. 40/ 9, 10 + 41/ 12
DÚ na úterý - PS str. 40/7, 8, 11 + 41/12, 14
-
Kontrola DÚ: PS 40/7,8,11 41/12,14
Učebnice 36/1 rodinné vztahy, 37/2,5, 38/9-14
Pracovní sešit 41/15 text, posesivita, 42/19-21
Opakování - časování
DÚ: PS 45/31,32,33
-
Opakování:
- lexikum - rodina a vztahy
- adjektiva a popisy obrázků
- posesivní pronomina
- číslovky a věk
- akuzativ sg.
U str. 39 (celá)
DÚ - PS 49/50
-
Lekce 4 - rodina opakování slovní zásoby, procvičení posesivní zájmena a adjektiva, slovesa., akuzativ.
Dú: PS 57 a 58/ s. 50
-
Kontrola DÚ, pracovní sešit s. 50
opakování konjugace a deklinace
L5 - poslech (učebnice), s. 41/1,2, 42, 43/1,3 - popis obrázků, s. 44 - výraz "rád"
Pracovní sešit - 51/4
DÚ: PS 52/9,10
-
Lekce 5 - SZ, denní program, Poslech CEx1 (dělám často x nedělám nikdy), rád dělat, rozdíl rád dělat a mít rád, adverbia času (str.42 a 43), Dú 20-22/35, 23-25/36 a 40/59.
-
Kontrola DÚ
učebnice L5 - s. 42, 43, 44
pracovní sešit L5 - 51
DÚ: PS 54/15-17
kom. aktivity (vl. materiály)
-
Lekce 5 - modální slovesa (str. 46), Dopis pro Marinu (str. 47)
Dú: PS 47/ str. 61 a 55,56/ 62
učebnice 6/ 46 - 6 vět with od/do
-
-
Kontrola DÚ
Opakování - slovesa at/ovat/et-it/
Opakování - dny v týdnu, číselné výrazy
Opakování - akuzativ singuláru (substantiva, adjektiva)
Čtení, poslech (vl. materiály)
DÚ: Co dělám o víkendu (10 vět)
-
Kontrola DÚ
Opakování - slovesné třídy; akuzativ; výraz mám rád - dělám rád
četba textů, konverzace, poslech
DÚ - Já a jídlo (10 vět)
-
Kontrola DÚ
Četba textů, konverzace
Odpovědi na otázky; poslech
Gramatika - časování, skloňování (akuzativ singuláru), shoda substantiv a adjektiv
DÚ - doplňování slovesných tvarů (vl. materiál)
-
Lekce 6 minulý čas Co jsi dneska dělal?- tvoření forem MČ. Procvičení forem MČ ve 3. osobě (str. 49 a 50). Poslech (Česky prosím- Co dělal Omar, co dělala Eva? + T/F cvičení). Slavní lidé 1/55, poslech + konverzace.
Domácí úkol: PS 4,5, 7/63 a 8,10/64, 13/65
-
-
Kontrola DÚ
Poslech (dialogy)
Opakování gramatiky - slovesné časy - prézens, préteritum, akuzativ, lokál sg. (PS s. 68-71)
Konverzace
DÚ - opakování L 1-6, esej Co dělám tento týden / Co jsem dělal tento týden
-
Lekce 6, minulý čas. Poslech (typický domácí dialog 2), tvoření otázek. Časové výrazy (Nejdřív, pak...) Psaní - Můj krásný den.
-
České tradiční svátky - Vánoce. Poslech Ája a Vánoce. Cvičný text gramatika. Zrození Maxipsa Fíka + procvičení sloves.
-
Opakování - slovesa přítomný i minulý čas, prepozice, posesivní zájmena, porozumění textu. Moje dopoledne.
-
Oral Test Pairs:
Students Pairs for Speaking Exam:
1. Natsuki x Nikorai
2. David x Dillon
3. Kuanysh x Nicolas
4. Brigid x Alfreda
-
Students Pairs for Speaking Exam:
Natsuki x Nikorai
David x Dillon
Kuanysh x Nicolas
Brigid x Alfreda
-
-
Učebnice 57/1-5, 68/8,9 59/1,3,6 (byt, bydlení, vybavení bytu); cvičebnice 75/1,3 76/7, 77/8
Opakování - časy, konverzace
DÚ 77/9-12
-
Lekce 7, akuzativ plurálu, Hledáme ubytování (s.62 PS s. 81 a 82).
Řadové číslovky, datum (s. 63)
Dú: uč. 11/s. 63, PS: 34/s. 83 + 40, 41/84 + cvičení na ak. pl. - scan
-
Kontrola DÚ
Lekce 8 - budoucí čas (složené futurum), učebnice 66/5-10, 67 - četba textu, odpovědi na otázky (67/1-3), 68/5,6 (prepozice místa), 69/7
cvičebnice: 87/4,5 88/6-9 89/10111
DÚ - 69/10 napsat 10 vět
-
Dokončení lekce 8 (str. 71 a příslušná cv. v PS. Futurum a prepozice do, na, k. MOje dopoledne (procvičení deklinace).
Dú: str. PS 93 a 94
Text: Plán na perfektní víkend (80 slov) - Pro Radomilu (čtvrtek)
-
L9 - lidské tělo
kontrola DÚ, poslechová cvičení (73/2,4; 74/1,2; 75/1-3); gramatika - osobní zájmena v dativu a v akuzativu
cvičebnice: 99/4, 100/5-9, 101/10, 102/18-22, 103/23-25
DÚ: 103/27 (náležité řazení částí dialogu)
-
Lekce 9. V lékárně. Prepozice na, za, pro. Procvičení dialogů u lékaře (Czech express 2). Čtení: Jana je nemocná. Česká manžellka - prepozice.