Weekly outline

  • General

    Anotace

    Bakalářský seminář připravuje studenty třetích ročníků na úspěšné zvládnutí obhajob jejich závěrečných prací. Základní koncepcí kurzu je prezentace výzkumného designu a dosavadního postupu v řešení otázek bakalářské práce. Zpětnou vazbu k pracím poskytuje jednak vyučující, ale z větší části je důraz kladen na aktivitu studentů a vzájemnou reflexi zkoumaných výzkumných témat a problémů, s nimiž se studenti setkávají. Předmět také zahrnuje seznámení s požadavky na bakalářské práce, a to v kontextu specifických nároků katedry psychologie i širších formálních požadavků zakotvených v Opatření děkana č. 37/2017. Dále je rovněž upozorňováno na nejčastější úskalí a nedostatky vytýkané při obhajobách i v písemných posudcích oponentů či vedoucích prací.

    Cíle

    Osvojení základních požadavků úspěšného zpracování a obhajoby bakalářské práce.

    Nácvik prezentace výzkumného designu a zjištění.

    Možnost zisku zpětné vazby ohledně probíhajícího zpracování bakalářské práce.


    Literatura

    Opatření děkana č. 37/2017. O podrobnostech pro závěrečné práce.

    Požadavky ke zpracování bakalářské vyvěšené na webu katedry.


    Sylabus

    Úvodní část

    1 Seznámení s koncepcí, smyslem kurzu a požadavky k zápočtu

    2 Vytvoření harmonogramu s daty prezentace jednotlivých studentů

    3 Představení kritérii hodnocení baklářských prací a základních dokumentů s požadavky

    3.1 Kritéria hodnocení celkového charakteru bakalářských prací:
    Ucelenost
    Originalita
    Rozsah materiálu
    Adekvátnost a hloubka analytických postupů
    Ukotvenost a reflexe ve vztahu k dosavadnímu poznání

    3.2 Kritéria pro hodnocení průběhu obhajoby
    Prezentace
    Reakce na připomínky
    Kvalita diskuze

    4 Projekt práce
    Studentovi slouží k promyšlení struktury a cílů budoucí práce, vyučujícímu k jejich posouzení. Projekt má standardně 1 stranu a obsahuje cíl práce, výzkumné otázky, abstrakt práce (10-15 řádků) - co nejvýstižnější shrnutí obsahu budoucí práce (vyhněte se nic neříkajícím obecným formulacím) a dále seznam zdrojů, se kterými student zamýšlí pracovat (vč. zdrojů již prostudovaných)
    Součástí projektu je časový plán - správné načasování rešerší, četby literatury, sepsání a korektur bakalářské práce.

    5 Formální úprava
    viz Opatření děkana č. 8/2015 a Opatření děkana č. 12/2017 příloha č. 1

    Rady a doporučení týkající se zpracování v MS Word
    - Práce se styly
    - Vytváření obsahu a seznamu použité literatury za pomoci automatických funkcí
    - Navržení grafů za asistence funkce SmartArt a seskupování tvarů
    - Automatické vs manuální číslování tabulek a grafů
    - Vložení konce oddílu a nastavení samostatného číslování stránek
    - Globální opravy a editace
    - Úprava a přehlednost textu
    - Použití MS Office jako nástroje kvalitativní analýzy dat, ukázky kódování

     

    Seminární část (počínaje druhým setkáním) 

    Prezentace projektů jednotlivých studentů


    Podmínky zakončení předmětu
    1. Docházka alespoň 8x - vyžaduje se aktivní účast - podněty a připomínky k prezentovaným pracím.
    2. Referovat o své bakalářské práci. Pokud se někdo ve svém termínu nebude moci dostavit, sám si sežene náhradníka.