Hlasová výchova a intonace I
Osnova sekce
-
-
Čtení rytmu nám usnadňují rytmické slabiky - metoda Zoltána Kodály.
-
Společně pronikneme do schématu označujícího tónový prostor písně.
-
Ladislav Daniel - opěrné písně pro volné nástupy
V tomto semestru se zaměříme na volný nástup na 1., 3. a 5. stupni (tedy na tónech kvintakordu).
-
Písně, které nám pomáhají poznat či zazpívat daný interval. "Nápěvková intonační metoda" Františka Lýska.
-
Rytmizace stupnice, terciové chody, kánon
-
-
-
Série pěti videí seznamující se základy taktovací techniky na repertoáru souběžně studoveném v předmětu Hra na klavír.
(Ověřuje se jako výstup v předmětu Hlasová výchova a intonace I a následně i u zkoušky v předmětu Základy HV II)
-
-
-
Pěvecký postoj, prohloubené brániční dýchání, zpěv s použitím rytmických slabik a not
Vyvození solmizace jako způsobu vyjádření příslušného stupně v dané tónině
Zavádíme opěrné písně pro identifikaci 1., 3. a 5. stupně v tónině (podle L. Daniela)
Graficky znázorňujeme začátek, konec, nejvyšší a nejnižší tón v písni (rozsah)
-