Spisovná čeština a rozvrstvení slovní zásoby
Osnova sekce
-
Úkol: Zhlédněte toto krátké video (18M;
) se základním teoretickým výkladem o rozvrstvení slovní zásoby v českém jazyce a zamyslete se nad klíčovými odbornými termíny, které se vztahují k tématu vaší diplomové práce (či obecněji k některé vám blízké oblasti studijního oboru), následně vyberte prosím tři, které vysvětlíte tak, jako byste je vysvětlili ve svojí závěrečné práci. Pozornost prosím věnujte jak výběru termínů, tak volbě výrazových prostředků, které použijete.Níže uvádím dva příklady, první je z diplomové práce, druhý ze slovníčku monografie (ponechávám jej v originálním anglickém znění).
Příklad č. 1
Autoregulace procesu učení
Autoregulace učení je proces, kdy student aktivuje své poznávací schopnosti, aby byly systematicky orientovány na dosažení osobních cílů. Tím, že si student nastaví osobní cíle, zároveň si vytváří i zpětnou vazbu, skrze kterou může zkoumat efektivnost a fungování těchto cílů.
Příklad č. 2
Citizen Science
A situation where people without formal credentials take part in scientific research. Some citizen science projects contain participation by nonscientists in simple tasks like observation and data entry, while other projects involve nonprofessionals in research design, analysis and disemination.
Termín: pátek 8. 12. 2017
Vypracování: řešení uložit do některého z běžně editovatelných formátů (DOC, DOCX, RTF, ODT), soubor pojmenovat "prijmeni_tema6" a zaslat e-mailem