Kurz obsahuje textové a obrazové prameny, které popisují průběh ovládnutí aztécké říše Španěly z různých perspektiv. Jednotlivé zdroje poskytují často rozporné informace. Práce se setem pramenů se zaměřuje na kritickou analýzu, srovnání a interpretaci pramenů. Setkání s primárními zdroji otevírá prostor pro náročnější badatelské otázky. Studenti se seznámí též se sekundární odbornou literaturou k tematice objevení a conquisty Ameriky. Ukázky z prací Tzvetana Todorova či Stephena Greenblatta poskytnou inspirace k promýšlení historického významu conquisty.
Úkoly v rámci setu se v první fázi zaměřují na četbu a analýzu pramenů v prostředí Moodlu. Studenti individuálně komentují kompozice z dobových svědectví o dobytí Mexika. Seznamují se s tím, jak je téma prezentováno v současných učebnicích dějepisu. Společná práce se zaměří na sdílení závěrů ze studia pramenů a diskuzi nad badatelskými otázkami, jež ze setkání s různými zdroji vyplynuly. Základní výstup představuje myšlenková mapa tématu conquisty, jež zohlední klíčové aspekty problému, zdroje, otázky a související teze. Studenti se zároveň pokusí navrhnout, jak by mělo téma vypadat v učebnici a zdůvodní vzdělávací cíle tématu v kontextu školního dějepisu.