Osnova sekce

    • Prostudujte si prosím co nejvíce zdrojů níže + další adekvátní, které najdete.

      CÍL: Nahlížet na výuku češtiny u neslyšících žáků komplexně a zároveň v promyšlených návaznostech a detailech. 

    • VALKOVÁ, J. Komunikační přístup a učebnice češtiny pro nerodilé mluvčí. Praha: FF UK v Praze, 2014.

    • BEDŘICHOVÁ, Z. Jazyk jako stigma? Analýza chybovosti textů romských žáků 9. ročníků základních škol praktických. Praha: FF UK v Praze, 2013.

    • Čeština ve výuce neslyšících – elektronický sborník (Soubor článků sebraných k příležitosti ukončení lektorského kurzu pro pedagogy.) Praha: Jazykové centrum Ulita, 2011.

    • FUKOVÁ, V. Výuka českého jazyka v 1.–3. ročníku základních škol pro sluchově postižené – popis současného stavu a možnosti inovace. Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2013.

    • HARMER, J. How to teach English. England: Addison Wesley Longman Limited, 1998.

    • HAUSENBLAS, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny? Praha: PedF UK, 1997.

    • HENDRICH, J. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

    • HUDÁKOVÁ, A. De-Sign Bilingual. Gong, 44, 2016, č. 10–12, s. 37.

    • CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2013.

    • KORSUNSKAJA, B.D. Metodika vyučování řeči neslyšících dětí. Praha: SPN, 1978.

    • RIES, L., KOLLÁROVÁ, E. Svět cizích jazyků. Bratislava: Didaktis, 2004.

    • SCRIVENER, J. Learning Teaching. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2005.

    • SOVÁK, M. a kol. Logopedie: Metodika a didaktika. Praha: SPN, 1987.

    • ŠEBESTA, K. a kol. Vyučování cizího jazyka. Terminologický slovník. Praha: FF UK v Praze, 2017.

    • WHITE, R., ARNDT, VALERIE. Process Writing. New York. Longmann Publishing, 1991.

    • ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum, 1999.

    • ŠUSTEROVÁ, P. Logopedie na 1. stupni ZŠ pro sluchově postižené. Bakalářská práce. Praha: FF UK, 2015. DŮLEŽITÁ PRÁCE - POPISUJE ORGANIZACI LOGOPEDICKÉ PÉČE VE TŘECH ŠKOLÁCH PRO SLUCHOVĚ POSTIŽENÉ V NEDÁVNÉ MINULOSTI (RESP. SKORO SOUČASNOSTI)

    • WRIGHT, A. Pictures for Language Learning. New York: Cambridge University Press, 1989.

    • HUDÁKOVÁ, A. Čeština ve vzdělávání žáků s vadou sluchu. Disertační práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2008.