11.12. didaktická analýza videozáznamu hodiny vv
Osnova sekce
-
sledování videozáznamu
jednotlivé výtvarné činnosti v programu (cíle/učitel/děti/kompetence)
příprava portfolia/ myšlenková mapa
otázky ke zk
1. Cíle a obsah Vv (vizuální gramotnost, smysl předmětu, výtvarné činnosti v RVP PV, historie a současnost v Čechách a ve světě)
2. Plánování ve výtvarné výchově (didaktické kategorie a jejich funkce, projekty, příklady úkolů a výtvarných činností, analýza)
3. inspirační zdroje pro Vv a jejich parametry (učebnice, publikace, texty, časopisy, galerijní materiály)
4. Muzejní a galerijní edukace (typy a podoby programů, objektové učení, interpretace uměleckého díla, příklady úkolů)
5. Dětská tvorba (dětská spontánní kresba a její vývojové charakteristiky; tvorba jako proces; vnímání materiálu; výtvarná technika)
6. Ilustrace v dětských knihách jako východisko výtvarných činností (nakladatelství dětské literatury; role příběhu; autorská kniha)
7. Výtvarná média (pochopení jejich možností, proces vzniku artefaktu, ateliérová zkušenost, příklady vlastní tvorby)
Portfolio: ukázka uvažování o výtvarných činnostech; Co chci portfoilem-souborem sdělit o svém přístupu k Vv
struktura, jednotlivé části
propojení teorie a praxe
ukazuje schopnost uspořádat, reflektovat a teoreticky podložit sledované principy; ukazuje metakognitivní uvažování o vybraných otázkách