Osnova sekce

  • sledování videozáznamu

    jednotlivé výtvarné činnosti v programu (cíle/učitel/děti/kompetence)

    příprava portfolia/ myšlenková mapa

    otázky ke zk

    1. Cíle a obsah Vv (vizuální gramotnost, smysl předmětu, výtvarné činnosti v RVP PV, historie a současnost v Čechách a ve světě)

    2. Plánování ve výtvarné výchově (didaktické kategorie a jejich funkce, projekty,  příklady úkolů a výtvarných činností, analýza)

    3. inspirační zdroje pro Vv a jejich parametry (učebnice, publikace, texty, časopisy, galerijní materiály)

    4. Muzejní a galerijní edukace (typy a podoby programů, objektové učení, interpretace uměleckého díla, příklady úkolů)

    5. Dětská tvorba (dětská spontánní kresba a její vývojové charakteristiky; tvorba jako proces; vnímání materiálu; výtvarná technika)

    6. Ilustrace v dětských knihách jako východisko výtvarných činností (nakladatelství dětské literatury; role příběhu; autorská kniha)

    7. Výtvarná média (pochopení jejich možností, proces vzniku artefaktu, ateliérová zkušenost, příklady vlastní tvorby)

    Portfolio: ukázka uvažování o výtvarných činnostech; Co chci portfoilem-souborem sdělit o svém přístupu k Vv

    struktura, jednotlivé části

    propojení teorie a praxe

    ukazuje schopnost uspořádat, reflektovat a teoreticky podložit sledované principy; ukazuje metakognitivní uvažování o vybraných otázkách