Cílová skupina divadla pro děti a mládež a jeho současný stav a podoba v ČR
Osnova sekce
-
Témata k diskusi a dalšímu přemýšlení:
Cílová skupina (=> klady a zápory dělení na věkové stupně, jejich podoba a návaznost na zkušenosti a výzkumy vývojové a dětské psychologie)
Stav divadelní produkce pro děti a mládež v ČR
-
- statutární (loutková) divadla pro děti (Minor, Naivní, Alfa, DRAK, Malé divadlo, Radost, Lampion, Rozmanitostí, Loutek) – činohra x loutky
- bývalá statutární činoherní divadla pro děti – Divadlo v Dlouhé (a Divadlo Petra Bezruče)
- produkce městských a oblastních divadel určená dětem (včetně baletu a opery! a včetně ČS Ústí)
- produkce národních divadel určená dětem (včetně baletu a opery!)
- studentské divadlo pro děti (Damúza, Pidivadlo)
- stálá závislá/nezávislá divadla jako Gong dětem Praha, Polárka Brno
- zájezdová profesionální divadla
- amatérské divadlo pro děti (křehká hranice mezi amatéry a /polo/profesionály…)
- nezávislé divadlo (Formani, Buchty a Loutky, Líšeň, Toy Machine, Bratři v tricku
- festivaly (Dítě v Dlouhé, Festival 13+, Mateřinka, Skupova Plzeň, Přelet nad loutkářským hnízdem, ASSITEJ, Letní Letná, Popelka, Dětská scéna…)
- velké estrádní agenturní programy (lední show apod.)
- sociální divadlo
- dětské divadlo (děti dětem, včetně Dětské opery, baletního studia ND)
- a všudypřítomné memento: "Mýtus divadla pro děti" Aleny Urbanové
-