Osnova sekce

  • Témata k diskusi a dalšímu přemýšlení:

    Cílová skupina (=> klady a zápory dělení na věkové stupně, jejich podoba a návaznost na zkušenosti a výzkumy vývojové a dětské psychologie)

     Stav divadelní produkce pro děti a mládež v ČR

      • statutární (loutková) divadla pro děti (Minor, Naivní, Alfa, DRAK, Malé divadlo, Radost, Lampion, Rozmanitostí, Loutek) – činohra x loutky
      • bývalá statutární činoherní divadla pro děti – Divadlo v Dlouhé (a Divadlo Petra Bezruče) 
      • produkce městských a oblastních divadel určená dětem (včetně baletu a opery! a včetně ČS Ústí)
      • produkce národních divadel určená dětem (včetně baletu a opery!)
      • studentské divadlo pro děti (Damúza, Pidivadlo)
      • stálá závislá/nezávislá divadla jako Gong dětem Praha, Polárka Brno
      • zájezdová profesionální divadla
      • amatérské divadlo pro děti (křehká hranice mezi amatéry a /polo/profesionály…)
      • nezávislé divadlo (Formani, Buchty a Loutky, Líšeň, Toy Machine, Bratři v tricku
      • festivaly (Dítě v Dlouhé, Festival 13+, Mateřinka, Skupova Plzeň, Přelet nad loutkářským hnízdem, ASSITEJ, Letní Letná, Popelka, Dětská scéna…)
      • velké estrádní agenturní programy (lední show apod.)
      • sociální divadlo 
      • dětské divadlo (děti dětem, včetně Dětské opery, baletního studia ND)
    • a všudypřítomné memento: "Mýtus divadla pro děti" Aleny Urbanové