Section outline

  • Začátek vysílání pro děti v roce 1953 a přenosy u divadel pro děti

    první komponovaná pásma, herečtí a loutkoví moderátoři, fenomén herečky Š. Haničincové 

    živé vysílán í prvních hraných pohádek (většinou adaptace z Devatera pohádek K. Čapka)

    loutkoherecká skupina ČST, černé divadlo v televizi

    televizní kabarety pro děti s aktivním dětským publikem v obraze

    dramatická a inscenační praxe studiových televizních pohádek a její vliv na inscenační praxi a dramaturgii divadla pro děti v 80. letech 20. století

    redakční versus producentský systém televizní tvorby 

    současná praxe vývoje televizních pořadů a programových formátů v ČT, struktura ČT a zejména dětského kanálu ČT:D, způsob práce s náměty a scénáři, současná dramaturgická praxe

    Mýtus divadla pro děti

    v dramatické literatuře, v práci s textem

    v režijní praxi

    v herectví

    v divadelním provozu, ve výši honorářů

    v dramaturgii při volbě témat

    divadlo pro děti jako užité umění

    nejsvětlejší místa v historii divadla pro děti

    Průzkum dětského publika 

    FEMAD, později Popelka Rakovník

    Divadlo Jiřího Wolkera

    Základní charakteristika dětského publika (mýtu zbavená)

    součást tohoto bloku: EXKURZE NA NATÁČENÍ  VYBRANÉHO POŘADU PRO DĚTI V ČT (např. Studio Kamarád, TvMiniUni, Kouzelná školka) 

    + předpokládaná diskuse s Jiřím Chalupou (dlouholetým dramaturgem a autorem Č(S)T)