Vliv divadelní praxe na televizní dramatickou tvorbu pro děti a naopak
Section outline
-
Začátek vysílání pro děti v roce 1953 a přenosy u divadel pro děti
první komponovaná pásma, herečtí a loutkoví moderátoři, fenomén herečky Š. Haničincové
živé vysílán í prvních hraných pohádek (většinou adaptace z Devatera pohádek K. Čapka)
loutkoherecká skupina ČST, černé divadlo v televizi
televizní kabarety pro děti s aktivním dětským publikem v obraze
dramatická a inscenační praxe studiových televizních pohádek a její vliv na inscenační praxi a dramaturgii divadla pro děti v 80. letech 20. století
redakční versus producentský systém televizní tvorby
současná praxe vývoje televizních pořadů a programových formátů v ČT, struktura ČT a zejména dětského kanálu ČT:D, způsob práce s náměty a scénáři, současná dramaturgická praxe
Mýtus divadla pro děti
v dramatické literatuře, v práci s textem
v režijní praxi
v herectví
v divadelním provozu, ve výši honorářů
v dramaturgii při volbě témat
divadlo pro děti jako užité umění
nejsvětlejší místa v historii divadla pro děti
Průzkum dětského publika
FEMAD, později Popelka Rakovník
Divadlo Jiřího Wolkera
Základní charakteristika dětského publika (mýtu zbavená)
součást tohoto bloku: EXKURZE NA NATÁČENÍ VYBRANÉHO POŘADU PRO DĚTI V ČT (např. Studio Kamarád, TvMiniUni, Kouzelná školka)
+ předpokládaná diskuse s Jiřím Chalupou (dlouholetým dramaturgem a autorem Č(S)T)