Magdalena Mouralová
Section outline
-
-
Otázky a odpovědi je typ fóra, kde studenti musí nejprve zaslat svoji odpověď, než mohou vidět odpovědi ostatních v daném vláknu. Vláken může být více. Hodí se v situacích, kdy chcete, aby studenti řešili úlohu samostatně, ale mohli se pak seznámit s řešením ostatních. Funguje jen pro drobné úlohy, je to dobrý doplněk k samostudiu, např. mají-li studenti položit otázky k přečtenému textu. V tomto je nastaveno, že studenti mohou ohodnotit příspěvky ostatních.
-
Tento dotazník byl použit jako evokační před lekcí. Cílem bylo: 1) aby se studenti zamysleli nad tématem a byli zaangažovanější, 2) získat vstupní informace pro obsah hodiny a důrazy v ní (co studenti umí a co ne, kde jsou problémy...).
-
Tento dotazník byl použit pro reflexi lekce (v daném případě samostudiu podkladu). Studenti zde konfrontovali pravidla z materiálu se svým dříve vytvořeným textem.
-
Tento dotazník slouží jako vodítko při přípravných aktivitách k další práci (formulace teze a argumentů pro esej a hledání další literatury). Studenti vyplňovali každý ke svému zvolenému tématu, ale mohli se inspirovat vzorovým řešením pro text, s kterým jsme pracovali dříve, takže jej studenti znali.
-
Workshop je určen pro poskytování vrstevnické zpětné vazby. Tento je už hodně starý
-
Využito jako bonusová aktivita, kdy si studenti měli zaznamenávat, kdy a za jakých okolností jim práce jde či nejde (přesné zadání jsem zkopírovala na svou wiki stránku - bylo původně zde v popisu). Jedná se o individuální wiki, tedy každý si tvoří svoji stránku a ostatní nevidí. Dává smysl použít ve chvíli, kdy chcete, aby studenti něco dělali dlouhodobě a chcete vidět, kdy co přidali (u každé stránky je vidět historie).
-
Úkol Turnitin, který využívá vrstevnické hodnocení (peermark) a odevzdávání ve dvou částech (první verze a finální verze). Pro vzájemné studentské hodnocení jsou formulovány otázky, pro hodnocení vyučující je využit souhrnný komentář, rubrika a sada quickmarks. Zpráva o původnosti je generována a studenti ji nevidí.
-
Pokus o komplexní e-learningový modul - kombinaci výkladu a otázek. Jedná se o můj nejambicióznější moodlovský počin, který sem dávám i proto, abyste neopakovali některé mé chyby: 1) Je to moc dlouhé a náročné, studentům to trvalo často několik hodin - rozdělujte do menších kousků. 2) využívat otázky typu "výběr z možností" pro reflexi je špatný nápad - u některých reflexí se modul začal cyklit a nedovoloval studentům pokračovat dále. Většinou se nakonec dokázali nějak prokousat k ukončení, ale testovalo to také hodně jejich vytrvalost, což nebyl úplně záměr. 3) rozcestníky jsou nastavené nějak špatně - modul šlo absolvovat i bez projití velké části obsahu.
-
Jen podklad, oproti jiným formám má výhodu v dávkování po menších úsecích. Nicméně nic převratného.
-
Podklad pro e-learning (modul 3). Přečtěte si jej a vyplňte dotazník níže.
-
Spíš hříčka, kde jsem si zkoušela tento typ úlohy. V textu jsou vynechaná slova, která studenti musí doplnit. Někde jsou nabídnuty možnosti, někde nikoliv. Hodí se asi nejlépe pro jazyky.
-
Tento jednoduchý test ověřoval, že studenti zvládnout pracovat s parlamentními dokumenty. Úlohy se losují ze zásobárny, při chybné odpovědi je nabídnuta jiná úloha. K úspěšnému zvládnutí testu je potřeba správně zodpovědět 2 různé úlohy.
-
Tento test slouží pro seznámení s aktivitou.
- Typ otázek je stejný jako v ostrém testu.
- Na test je omezený čas (3 minuty), po jeho vypršení se i nehotový test automaticky odešle.
- Stejně jako v ostrém testu po odeslání neuvidíte zadání ani správné odpovědi, jen body.
- Stejně jako u ostrého testu je jedna úloha na stránku a k úlohám nelze vracet.
- Oproti ostrému testu je zde neomezený počet pokusů, takže si můžete vyzkoušet, jak test funguje v různých situacích. Test také nemá žádná omezení přístupu, ostrý test bude přístupný jen pro přihlášené.
Zahájením testu stvrzujete, že test vypracováváte sami bez pomoci jiných osob nebo nedovolených pomůcek.
-