Metody a organizační formy výuky
Osnova sekce
-
Přiložte 3 vaše přípravy na výuku (maximální rozsah všech tří příprav dohromady 10 stran). Na nich demonstrujte šíři svého metodického inventáře. Pojmenujte a roztřiďte použité metody (postupy, strategie. metody, techniky) podle teorie výukových metod a strategií (viz také klíčová slova k SZZ okruhu a doporučená literatura). Vymezte jejich charakteristiku podle didaktických a organizačních aspektů. Jaký potenciál mají vybrané metody z perspektivy klíčových kompetencí? Jak a čím přispívají k aktivizaci žáků? Které z nich lze využít pro individualizaci a diferenciaci výuky?
Úkol se váže k okruhu SZZ, který je vymezen klíčovými slovy: klasifikace vyučovacích metod; metody aktivního učení; hra ve výuce;
výchovné a výukové strategie pro rozvoj klíčových kompetencí žáků (RVP ZV); individualizace a diferenciace metod a forem výuky; problémová výuka; konstruktivistické pojetí výuky; postupy programu Začít spolu a RWCT