Section outline

  • Doložte užití formativního hodnocení ve vaší výuce (videoukázkou (max. 4 minuty dlouhou) nebo písemným dokladem).

    K dokladu uveďte komentář:

    -        Jaké charakteristiky má formativní hodnocení obecně?

    Následně konkretizujte s odkazováním na vaši ukázku formativního hodnocení: Jaký význam mělo použití této metody/techniky formativního hodnocení? Jaký je vztah stanoveného výukového cíle a této metody hodnocení? Je potřeba vzhledem ke stanovenému cíli doplnit tuto metodu hodnocení jinou metodou hodnocení? Proč ano/ne. Apod.

    -        Jakou profesní výzvu si v oblasti hodnocení dáváte?

    Odpovězte s  uvedením příkladů z realizace výuky, kterou dokládáte ve videoukázce či jiném vloženém materiálu:  Ukázala se  jmenovaná pozitiva a rizika při realizaci? Jaké další výhody a nevýhody užití této metody se ukázaly? Jak bylo/bude potřeba v budoucnu reagovat? V čem chcete pokračovat? Co byste příště udělal/a jinak a proč atd.

    Úkol se váže k okruhu SZZ 14 daném klíčovými slovy:

    význam hodnocení pro učení; funkce hodnocení; vztah hodnocení a
    dalších didaktických kategorií; typy hodnocení: formativní, sumativní, finální, průběžné,

    písemné, ústní, kriteriální, normativní, vrstevnické, sebehodnocení, zpětná vazba, hodnocení

    dle individuální a sociální vztahové normy; formy hodnocení; obsah hodnocení kritéria

    hodnocení ve vztahu k cílům vzdělávání (závazným cílům, které určují kurikulárními

    dokumenty, konkrétním cílům dané výukové jednotky, individualizovaným cílům), přístup k

    chybě žáka, popisný a hodnotící jazyk učitele; techniky formativního hodnocení; testování;

    žákovské portfolio; participace rodičů v oblasti hodnocení; reflexe; mapy učebního pokroku;

    ČSI; mezinárodní měření výsledků ve vzdělávání