Section outline

    • Prostudujte si e- publikaci Stará, J., Zemanová, B., Horská, P. Obecná didaktika I: Plánování výuky dostupná zde: https://cuni.futurebooks.cz/

      Na základě prostudované publikace doložte na přípravě na výuku (zprostředkování nového učiva VO Člověk a jeho svět), že rozumíte vztahu mezi cílem vzdělávání, učivem a hodnocením. Dále se vyjádřete k této přípravě vzhledem k aktuálním strategickým a kurikulárním dokumentům, způsobům plánování a přípravě na výuku a k typu stanovených výukových cílů.

      V přípravě uveďte/doložte

      - obecné cíle, ke kterým daná příprava vede (z oblasti VO Člověk a jeho svět, případně i rozvoje KK a PT), mají nějaký vztah k Strategii 2030+ či k jiným strategickým dokumentům?

      - konkrétní výukové cíle z oblasti VO ČJS

      - o jaké typy cílů se jedná?

      - lze nalézt propojení vámi stanovených cílů a učiva s RVP ZV a konkrétním ŠVP?

      - jak doložíte, že bylo/bude cílů dosaženo? Jak získají žáci zpětnou vazbu o jimi dosažených cílech?

      - jsou cíle, použité metody a postupy v souladu s cíli a hodnocením/zpětnou vazbou?

      - jakým způsobem jste lekci plánoval/a a jak tento postup hodnotíte?

      Státnicový okruh, ke kterému se úkol váže:

      Klíčová slova a teze: školský zákon; Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+; RVP ZV; ŠVP; vztah cíle a hodnocení; vztah cíle a obsahu vzdělávání (učiva); měřitelnost vzdělávacích cílů; Bloomova taxonomie kognitivních vzdělávacích cílů -revidovaná a nerevidovaná; taxonomie cílů afektivní domény; plánování výuky na základě velkých/klíčových myšlenek (big ideas); personalizované výukové cíle; příprava učitele na výuku; zhodnocení dosažení výukových cílů; diferenciace/individualizace vzdělávacích cílů