Section outline

    • Vážení kolegové, zde máte zadánu samostanou práci, věřím, že pokyny jsou srozumitelné, pro neslyšící kolegy pro jistotu posílám v ČZJ.

      Pokud by měl kdokoliv nějaký problém či nejasnost, neváhejte mne kontaktovat. 

      KP

    • Prostudujte si EK Komory - zamyslete se nad každým bodem, analyzujte jej a poté zodpovězte připravené otázky.

    • Odpovězte na všechny otázky, každou odpoved pište pod otázku, nebo odpoved označte číslem. Neslyšící kolegy žádám, aby každou odpoved nahráli jako samostatné video a video označili příslušným číslem. Děkuji.

      1. Jak je právně závazný EK pro tlumočníka? Musí se jím řídit? Jaké tresty a sankce hrozí tlumočníkovi, pokud EK poruší? A kdo to posuzuje?

      2. Proč myslíte, že jsem vybrala EK ČKTZJ? Kdybyste jako tlumočník / překladatel měl odkazoval na nějaký EK (např. svému klientovi), jaký to bude? -ČKTZJ? Jiný? -uveďte

      3. Přijdou vám všechny body EK stejně důležité? Je podle vás některý víde důležtý než ostatní? -zkuste na to nahlížet nejen z pohledu klienta, ale i pohledu tlumočníka.

      4. Mají EK naši klienti? Pokud ano, kde a jak se mají s EK seznámit? 

      5. Znáte jaké jiné profese, které mají EK? (či podobný soubor závazných pravidel)

      6. Měl by být EK je jiný ve školách (tj. pro děti), u soudu atd.? Znáte nějaké? -uveďte. Má vlastní EK UJKN? 

      7. Jak se má bod EK 1. "Tlumočník je osoba, která v rámci své profese převádí za úplatu smysl sdělení z výchozího jazyka do jazyka cílového. (...)"k tomu, co jsme si říkali v části o ekvivalenci a adekvátnosti? 

    • V části věnované práci s textem se budeme věnovat tématu stylová rozrůzněnost projevu a přizpůsobení projevu konkrétní situaci. Prosím prostudujte zadané úkoly (2. a 3.), pokuste se usouvztažnit teoretické texty a informace, které již znáte. Případně hledejte odpovědi v doposud probraných tématech a literatuře. 

    • Tato publikace je na e-shopu není dostupná, můžete zkusit, zda je možné sehnat ji v knihovně UJKN. Ukázky cvičení dobře pomohou pochopit, jak se můžeme procvičováním (v oblastech paměti či oblastech jazykových) zlepšovat.