Kurikulární dokumenty regulující výuku v České republice
Osnova sekce
-
Stručná historie od roku 1989, současný stav – struktura rámcových vzdělávacích programů a způsob jejich implementace ve školní praxi. Výhody a rizika decentralizovaného kurikula. Struktura školních vzdělávacích programů, jejich tvorba, implementace, evaluace a úpravy. Přizpůsobení obsahu vzdělávání individuálním potřebám žáků.
Základní studijní literaturou je příslušná kapitola ve Studijní opoře.V této lekci se dozvíte:
Jak byl určován obsah výuky do roku 1989?
Co musí být uvedeno ve školním vzdělávacím programu?
Jak lze upravit kurikulum pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami?Po jejím prostudování byste měli být schopni:
Uvést hlavní principy kurikulární reformy v České republice
Vysvětlit systém kurikulárních dokumentů v České republice
Porovnat dva způsoby úpravy kurikula pro nadané žáky-
Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017.
Tupý, J. (2018). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. -
Informace k možnostem modifikace kurikula pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zvlášť jsou shrnuty základní přístupy pro žáky nadané.