Osnova sekce

  • Učitelství – problém charakteru profese. Prestiž a postavení ve společnosti. Sociologické podněty.

    Učitelství prizmatem psychologických přístupů. Profesní náročnost, stres, syndrom vyhoření a copingové strategie.

    Seminář na základě četby a materiálové práce

    Četba:

    • Smetáčková, I., Štech, S. a kol. (2021): Učitelské vyhoření. Praha: Portál, kapitola 8 Nová učitelská profesionalita, s. 221-230 (užitečné přečíst i vybrané úvodní kapitoly)
    • monotematické číslo časopisu Pedagogiká orientace - 2023, č. 1; https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/2316 - zvolte si jeden článek z daného čísla

    Písemný úkol: ve skupině 2-3 studujících proveďte krátký rozhovor s učitelem/kou v praxi, případně se studentem/ku učitelství v NMgr studiu (typicky cca tři otázky). Cílem je získat výpovědi o učitelské profesi, zátěžových a uspokojujících situacích a také o tom, co k jejímu dobrému výkonu potřebují, v čem se cítí připraveni a v čem nikoli.