Osnova sekce

  • Vítáme vás v předmětu Úvod do pedagogické psychologie (OPBP3Q409A) a Pedagogická psychologie I (OPBP1Q120A).

    Předmět má za cíl uvést studenty do pedagogické psychologie jako jedné z věd o výchově. Seznámení s předmětem, tématickým polem a metodami pedagogické psychologie a jejich vývojem má poskytnout základní pojmy a usnadnit osvojení různých paradigmat přístupu k edukačním jevům.

    Kurz pokrývá základní témata uvádějící do poznatků pedagogické psychologie. Je strukturován do čtyř tematických bloků (viz níže). V každém bloku proběhnou dvě přednášky a jeden seminář, jehož účelem je shrnout, komparovat, aplikovat a diskutovat poznatky z přednášek. Na seminář se studenti připraví četbou doporučených textů (viz seznam).

    Ukončení předmětu

    Předmět je ukončen zkouškou. K jejímu získání jsou nutné následující podmínky:

    1. Účast na setkáních (tolerovány jsou dvě absence)
    2. Vypracování eseje „Jak by mělo vypadat školní vzdělávání – moje představy a jejich argumentace“ a jeho závěrečná reflexe
    3. Ústní zkouška pokrývající témata předmětu

    Podmínka 2) bude považována za splněnou nejen odevzdáním vstupního eseje, ale také vypracováním závěrečné stručné, avšak argumentované úvahy o případných proměnách vlastního pohledu na školní edukaci:  co po absolvované výuce interpretuji jinak (a proč, na základě jakých poznatků) a v čem naopak setrvávám na svém původním pohledu (a proč, na základě jakých získaných poznatků). Vstupní esej odevzdejte do Moodlu do 31. října 2022, závěrečný esej odevzdáte před termínem ústní zkoušky.