Osnova sekce

  • Seminární práce
    Praktický projekt
    (Nabízím k výběru dva typy zadání. K odevzdání se předpokládá pouze jeden soubor prací.)

    A. Výchozí zadání
    Portfolio složené z výstupů jednotlivých grafických etud prezentovaných během semestrálních cvičení.
    Rozsah: minimálně 3 strany A4.
    Médium: (pracovní list, pohlednice, skládačka, vystřihovánka, video, zvukový soubor atd.)
    Barevnost: černá + doplňkové barvy.
    Způsob práce: Kombinujte digitální i tradiční výrazové prostředky. Využijte zkratku, obrazovou metaforu, vtip apod.).
    Vytvořte portfolio složené z výstupů jednotlivých grafických etud. Použijte dostupné techniky reprodukce (kopírku, koláž, razítko, šablonu, samolepku, propisot, frotáž, kresbu aj.).


    B. Alternativní zadání
    Soubor dokumentů vhodných pro uplatnění distančního studia.
    Rozsah: minimálně multimediální dokument.
    Médium: (pracovní list, pohlednice, skládačka, vystřihovánka, video, zvukový soubor atd.)
    Způsob práce: Kombinujte digitální i tradiční výrazové prostředky.

    1) Vytvořte soubor dokumentů vhodných pro uplatnění distančního studia výtvarné výchovy. Promyslete způsob jednoduchých zadání předpokládajících off-line komunikaci (prostřednictvím schránky, pošty, školní vývěsky apod) i on-line komunikaci (https://pohledniceonline.cz/). Jako výchozí „médium“ použijte formu „dopisnice“ – korespondenčního lístku / pohlednice.
    2) Kombinujte analogové výrazové prostředky (frotáž, otisk, razítko, šablona, letraset/propisot) i digitální. Zaznamenávejte detaily vašeho bezprostředního okolí. Materiál vzájemným porovnáním a tříděním použijte jako východisko k vyjádření tématu.
    3) Zaměřte se na individualizovaný přístup k žákům. S důrazem na jednoduchost a proveditelnost v improvizovaných podmínkách. Počítejte s omezenými výtvarnými prostředky na straně žáka. Pokuste se formulací zadání podpořit v žácích chuť ke hře s materiálem, barvou, významem, stejně tak inspirovat k manuální činnnosti. Koncipujte výukové materiály tak, aby je bylo případně možné uplatnit v projektu “chci doučovat”.

    Odkaz k projektu:
    http://www.zapojmevsechny.cz/doucovani/
    https://pages.pedf.cuni.cz/spp/chci-doucovat