Osnova sekce

  •  K výuce vypracujte úkoly pod tématy Terminologie DV (včetně ankety) a Kurikulum DV (úkol nevkládejte do SIS, ale mějte připraven pro výuku).

    • Porovnejte následující definice dramatické výchovy z předcházejícího materiálu. Vaším úkolem je rozhodnout správnost tvrzení v anketě.

        Dramatická výchova užívá jako základní metody nástroje dramatické a inscenační tvorby, osobnostní a sociální výchova vedle toho užívá i tréninkové postupy sociálně psychologické povahy, které nemají divadelní podstatu (RVP ZV, 2013).

        Dramatická výchova je systém řízeného, aktivního sociálně uměleckého učení dětí či dospělých založený na využití základních principů a postupu dramatu a divadla, limitovaných primárně výchovnými či formativními a sekundárně specificky uměleckými požadavky na straně jedné a individuálními i společenskými možnostmi dalšího rozvoje zúčastněných osobností na straně druhé (Valenta, 1997 str.27).

        …. využívá některých prostředků a postupů divadelního umění, … umožňuje vytvářet fiktivní svět –dramatické postavy, děje a prostředí  - a vědomě s ním pracovat; učení především přímým prožitkem a vlastní zkušeností v jednání; nabývání životní zkušenosti tím, že hledáme řešení nastoleného problému (situace) nejen intelektem, ale i se zapojením těla a emocí (Provazník, 2015, s. 1);

        …. za uplatnění roviny reflektivní a její ústrojné propojení s rovinou exprese a otevření se kontextům (Marušák, 2010, s. 41; podobně Valenta, 1997)