Topic 6
Section outline
-
DOBÍHAJÍCÍ I NOVÁ AKREDITACE DVOUOBOROVÉHO STUDIA
Náměty k práci s textem, který je součástí otázek z literatury při SZZk
- Na každý text se podívejte z úhlu tématu, žánru (literárního směru) a autora.
- Vezměte v úvahu i další faktory ovlivňující práci s literárním textem (zejména adresnost textu, tedy s kým byste chtěli s tímto textem pracovat, a podmínky, v nichž by bylo možné či optimální text využít).
- Pokud jste si vytáhli otázku z didaktiky literatury, pak tuto otázku propojte s textem u literární otázky. Nechte se inspirovat následujícími podněty:
- Měl by být autor či dílo součástí kánonu (souboru textů), který byste zařadili do výuky na Vaší škole (nejen do výuky němčiny, ale např. i češtiny)? Jeho zajímavost z pohledu teorie literatury?
- Je toto dílo zajímavé z pohledu výuky reálií? Z pohledu interkulturního učení?
- Lze jej využít jako podnět ke komunikaci?
- Jazyková zajímavost a využitelnost textu?