Section outline

  • DOBÍHAJÍCÍ I NOVÁ AKREDITACE DVOUOBOROVÉHO STUDIA

    Náměty k práci s textem, který je součástí otázek z literatury při SZZk

    1. Na každý text se podívejte z úhlu tématu, žánru (literárního směru) a autora.
    2. Vezměte v úvahu i další faktory ovlivňující práci s literárním textem (zejména adresnost textu, tedy s kým byste chtěli s tímto textem pracovat, a podmínky, v nichž by bylo možné či optimální text využít).
    3. Pokud jste si vytáhli otázku z didaktiky literatury, pak tuto otázku propojte s textem u literární otázky. Nechte se inspirovat následujícími podněty:
      • Měl by být autor či dílo součástí kánonu (souboru textů), který byste zařadili do výuky na Vaší škole (nejen do výuky němčiny, ale např. i češtiny)? Jeho zajímavost z pohledu teorie literatury?
      • Je toto dílo zajímavé z pohledu výuky reálií? Z pohledu interkulturního učení?
      • Lze jej využít jako podnět ke komunikaci? 
      • Jazyková zajímavost a využitelnost textu?